- Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
- Vol: 39 Issue: 2
- An Analysis of Dress up Games Played by Preschool Children on Smartphones
An Analysis of Dress up Games Played by Preschool Children on Smartphones
Authors : Bayram Özer, Büşra Kurt
Pages : 313-326
Doi:10.7822/omuefd.711839
View : 12 | Download : 2
Publication Date : 2020-12-31
Article Type : Research
Abstract :Bu araştırmanın temel amacı okulöncesi dönem çocuklarının akıllı telefonlar ile oynadıkları giysi giydirme oyunlarının, bu dönem çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun olup olmadığının incelenmesidir. Bu amaçla, mevcut giysi giydirme oyunlarından en çok indirilen 5 oyun incelenmiş ve çalışma grubu olarak 22 akademisyen belirlenmiştir. Çalışmada durum analizi yöntemi kullanılmıştır. Puanlama aracı olarak dereceli puanlama anahtarı kullanılmıştır. Oyunların analizi için uzmanlarla yapılan görüşmeler sonucunda beş konu alanı belirlenmiştir. Konu alanları karakter analizi, görsel unsurlar, kullanılan müzikler, gelişim alanları ve verilen mesajlar şeklindedir. Bu anahtarlar 22 akademisyen tarafından puanlanmış ve ortaya çıkan sonuçlar analiz edilmiştir. Giysi giydirme oyunları için belirlenen boyutlarda listeleme ve puanlama yapabilmek için hazırlanan dereceli puanlama anahtarları ile verilerin toplanmasına Şubat 2018 tarihinde başlanmıştır. Bu amaçla farklı coğrafi bölgelerden 19 üniversitenin eğitim ve iletişim fakültesinde görev yapmakta olan 57 akademisyene mail aracılığıyla ulaşılarak dereceli puanlama anahtarları paylaşılmıştır. Bu akademisyenlerin farklı bölgelerden olmasına dikkat edilmiştir. Verilerin toplanması araştırmacı tarafından hem yüzyüze hem de farklı iletişim araçları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması ve saklanması aşamalarında gizlilik esas alınmıştır. Çalışma sonucunda, giysi giydirme oyunlarının okulöncesi dönem çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olmayan kısımlarının bulunduğu, bu sebeple oyunların okulöncesi dönem çocuklar için yeniden yapılandırılarak iyileştirilmesi gerektiği görülmüştür. Oyunlarda uzman desteği ve değerlerin yer almadığı gözlenmiştir.Keywords : Sanal oyun, Okulöncesi dönem, Akıllı telefon, Giysi giydirme