Akılcılığın Temelleri
Authors : Fethi Kazanç, Binyamin Abrahamov
Pages : 0-0
Doi:10.18317/kader.36084
View : 11 | Download : 8
Publication Date : 2009-01-24
Article Type : Other
Abstract :Giri ş [ss. VII-XI]’te temas edildi ğ i gibi 1 , İ slâm kelâm ı nda salt ak ı lc ı l ı k söz konusu de ğ ildir. Bu alanla ilgili olarak, sadece ak ı lc ı e ğ ilimlerden söz edebiliriz ve ‘ak ı lc ı ’ ve ‘ak ı lc ı l ı k’ terimleri, sadece baz ı kelâmî meseleler münasebetiyle do ğ ru olarak kullan ı l ı r. Bununla birlikte, İ slâm kelâm ı nda ak ı lc ı l ı k alan ı na giren konular bulundu ğ u için, bu terimi kullanmay ı tercih etmekteyim. Mu‘tezilîler, kimi ö ğ retilerinde böylesi bir ak ı lc ı l ı ğ a çok yak ı n bir konumda idiler, fakat onlar ı n dindarl ı ğ ı [da] yads ı namaz, çünkü onlar için vahiy merkezî bir mesele idi. Mu‘tezilî fikirleri kendi a ş ı r ı l ı klar ı na, yani akl ı , bütün bilgilerin kayna ğ ı olarak görmeye kadar götüren İ bn Râvendî gibi bilginler [birer] mülhid (unbelievers)dirler.Keywords :