- Akademik Düşünce Dergisi
- Issue: 2
- Exergaming, Kısa Bir Literatür Özeti ve Türkçeleştirme Önerisi: Antroyun
Exergaming, Kısa Bir Literatür Özeti ve Türkçeleştirme Önerisi: Antroyun
Authors : Sait GÜLSOY
Pages : 26-45
View : 17 | Download : 3
Publication Date : 2020-12-15
Article Type : Other
Abstract :Bu çalışma, İngilizce literatürde ‘exergame’ olarak kavramsallaştırılan dijital oyun türü için "antroyun” Türkçe karşılığını önermenin yanında söz konusu oyun türünü farklı boyutlarıyla tanıtmayı ve yapılan çalışmaları özetlemeyi de hedeflemektedir. Bu bağlamda giriş bölümü oyunun kültürle, dijital oyunların toplumla ve bedenle ilişkisine özet bir yaklaşım sunmaktadır. Birinci bölümde sunulan kavramsal çerçeve, farklı çalışmalarda aynı kavramlar için kullanılan farklı terimleri tek potada eritme amacı gütmektedir. Böylece dijital oyun çalışmaları ya da ‘exergame’ türüne yönelik kavramlar bir yandan özetlenirken bir yandan da sadeleştirilmiştir. İkinci bölümde dijital oyunlar ile ‘exergame’ olarak adlandırılan türün tarihi kısaca ele alınmıştır. Üçüncü bölümde antroyunlar için bir sınıflandırma önerisi sunulmuştur. Dördüncü bölümde ise konuya ilişkin literatür özetlenmiştir. Sonuç bölümünde ise antroyunların özellikle ülkemize has durum ve imkânları kısaca değerlendirilmiştir.Keywords : Dijital oyunlar, exergaming, Exgarme, , Active Games, , Sociology of Health, , Gerontology,