- Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi
- Vol: 6 Issue: 3
- Evde Sanal Gerçeklik İle Oyun Temelli Eğitimin Geriatriklerde Dengeye Etkisi: Kısa Dönem Takipli Ön ...
Evde Sanal Gerçeklik İle Oyun Temelli Eğitimin Geriatriklerde Dengeye Etkisi: Kısa Dönem Takipli Ön Çalışma
Authors : Ege Temizkan, Gamze Ekici
Pages : 171-178
Doi:10.30720/ered.396603
View : 9 | Download : 5
Publication Date : 2018-09-03
Article Type : Research
Abstract :Amaç: Bu çalışmada, geriatrik bireylere sanal gerçeklik ile verilen oyun temelli eğitimin denge üzerine etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya; 65 yaş ve üzerinde, son 12 ay içerisinde en az 1 kez düşme hikayesi olan, kognitif etkilenimi olmayan ve Berg Denge Skalası’ndan (BDS) 45 puan ya da daha düşük alan 4’ü erkek, 10’u kadın toplam 14 birey dahil edilmiştir. Katılımcıların denge düzeyleri BDS kullanılarak saptanmıştır. Katılımcılar kendi evlerinde 4 hafta boyunca, haftada 2 gün 30’ar dakikalık 8 seans denge eğitimine alınmıştır XBOX Kinect ile oyun skorları da kaydedilmiştir. Tüm değerlendirmeler eğitim öncesi (EÖ), eğitim sonrası (ES) ve 1 ay sonra olmak üzere 3 kez tekrar edilmiştir. Sonuçlar: EÖ ve ES karşılaştırıldığında BDS ve oyun skorlarında (sırasıyla, p=0.001 ve p=0.001) istatistiksel olarak anlamlı artışlar saptanmıştır. ES ile 1 ay sonraki takip puanları karşılaştırıldığında ise kaydedilen ortalama puanlarda hafif bir azalma olmasına karşın EÖ’ye göre 1 ay sonrasına bakıldığında anlamlı iyileşmenin hem denge hem oyun skorları açısından devam ettiği görülmüştür. Tartışma: Çalışmanın sonuçlarına göre sanal gerçeklik ile oyun temelli denge eğitimi, geriatrik bireylerde dengenin geliştirilmesinde etkilidir. Ancak bu konuda daha büyük örneklem grupları ve kontrol grubu ile yapılacak uzun takipli çalışmalara gereksinim vardır.Keywords : Yaşlı, , Denge, , Video Oyunları,