"BÜTÜN SAADETLER MÜMKÜNDÜR" FİLMİNDE SOSYOLOJİK AÇIDAN ÖLÜM
Authors : Ahmet Fatih Yılmaz
Pages : 71-86
View : 5 | Download : 5
Publication Date : 2022-04-29
Article Type : Other
Abstract :Film eleştirmenleri, bir filmi tarihsel ve toplumsal olarak daha bütünlüklü bir biçimde açıklamak istediklerinde sosyolojik film eleştirisinden faydalanmaktadırlar. Filmlerin kültürel temaları ve sorunları ile toplumsal değerleri somutlaştırmak ve meşrulaştırmak üzere üretilen kültürel temsiller sinema seyircisine gerçek hayatında da yol gösterecek düşünce, tutum ve davranışlar sunmaktadır. Herhangi bir filme sosyolojik yaklaşımı uygularken, eleştirisi yapılacak filmin ait olduğu ülke, mümkünse, çok iyi tanınan bir ülke olmalıdır. Bu çalışmada, Bütün Saadetler Mümkündür filmi sosyolojik eleştiri yöntemi ile çözümlenmektedir. Yönetmen Selman Kılıçaslan filmini, toplumsal, siyasal ve kültürel yapısını en iyi bildiği şehir olan Sakarya’da çekmiştir. Bu durum, sosyolojik açıdan filme farklı bir boyut kazandırmaktadır. Filmin çekildiği Sakarya ve filmde yer alan karakterler, Türkiye’nin içinde bulunduğu toplumsal, tarihsel, kültürel, sosyoekonomik ve siyasal durumun okunmasına imkân tanımaktadır. Film, Türk toplumu ve onun gündelik hayatı, gelenekleri, ritüelleri, kültürel değerleri, aile yapısı, yaşam biçimi, değer kavramı, toplumsal roller, kültürlenme, şehir hayatındaki değişimler, dönüşümler üzerine pek çok şey söylemektedir.Keywords : Film eleştirisi, Sosyolojik eleştiri, Yaşlılık, Yalnızlık, Ölüm