Ortak Eleştirel Düşünüm Alanı: 14. İstanbul Bienali
Authors : Rabia Kilinçarslan
Pages : 145-154
Doi:10.17484/yedi.65919
View : 14 | Download : 6
Publication Date : 2016-03-04
Article Type : Research
Abstract :Çağdaş sanat dünyasının tartışmalı fenomenlerinden biri olan bienaller, çağdaş sanatın karmaşık ve çeşitli dinamiği içinde özel bir konuma sahiptir. Özellikle 1990’lardan bu yana küreselleşmenin farklı tezahürlerinin bir uzantısı olarak karşımıza çıkan bienaller, sanat ve kültür ortamlarında birçok tartışmanın ortaya çıkmasına neden olmuştur. 1990’lardan sonra küreselleşmenin ve ekonomik canlanmanın önemli güçlerinden biri olarak görülen bienallerin sayısı epeyce artmıştır. Uluslararası İstanbul Bienali de bu listede giderek daha prestijli bir konum elde etmiş ve günümüz sanat dünyasının önemli etkinliklerden biri haline gelmiştir. Bu çalışmada 14. İstanbul Bienali, Griselda Pollock’un ortak eleştirel düşünüm yaklaşımı çerçevesinde, merkezi sergisi Kanal, Francis Alys’in Ani’nin Sessizliği, Cevdet Erek’in Bir Ritim Mekanı – Otopark, adlı yapıtları ele alınarak değerlendirilmiştir. Anahtar Sözcükler: 14. İstanbul Bienali, Carolyn Christov-Bakargiev, Francis Alys, Cevdet Erek, Griselda Pollock.Keywords :