Video Oyunlarında Kültürel Miras İkonları: Oyun Kahramanı Olarak Chopin ve Mozart
Authors : Yasemin Ata
Pages : 91-97
Doi:10.17484/yedi.89615
View : 7 | Download : 4
Publication Date : 2016-03-04
Article Type : Research
Abstract :Video oyunları, 20. yüzyılın ortalarından itibaren teknolojik evrime koşut biçimde gelişerek dijital çağın eğlence anlayışını şekillendirmede oldukça etkin bir rol edinir. Yeni medyalar arasındaki birçok multimedya yazılımını geleneksel medyadan ayıran en önemli özelliklerden biri olan interaktiflik, video oyunlarında oyun deneyimi sırasında ‘gerçek’ dünyadan çıkarak tasarımcı tarafından yaratılan alternatif evrendeki karakterlerin hareketlerini, düşüncelerini, seçimlerini kontrol etme olanağı sağlar. Gerçeklik-simulasyon gibi çağın düşünsel düzeydeki kimi kavramlarını yeniden sorgulamaya yönlendiren oyunlar, zaman zaman bu hayal ürünü evrenler içine tarihsel ‘gerçek’liği olan karakterleri yerleştirir ve bu karakterlerin üzerinden oyunun temasına uygun yeni bir kimlik yaratır. Bu çalışmada batı sanat müziği tarihinin iki önemli bestecisi Mozart ve Chopin’in başkarakter olarak yer aldıkları oyunlar besteci kimlikleri ve tarihsel önemleri çerçevesinde irdelenmiştir. Anahtar Sözcükler: Video Oyunları, Müzik, Ludomüzikoloji, Chopin, Mozart.Keywords :