- Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
- Vol: 9 Issue: 19
- NİZAMÎ VE FUZÛLÎ'NİN İMGELER DÜNYASININ MEMMED GULİYEV'İN MÜZİK ESERLERİNDEKİ YERİ
NİZAMÎ VE FUZÛLÎ'NİN İMGELER DÜNYASININ MEMMED GULİYEV'İN MÜZİK ESERLERİNDEKİ YERİ
Authors : Rafael Memmedeliyev, Nergiz Memmedeliyeva
Pages : 0-0
View : 11 | Download : 5
Publication Date : 2010-02-23
Article Type : Other
Abstract :Azerbaycan'ın büyük bestekarlarından Memmed Guliyev'in sanatında ve eserlerinde, Nizami ve FuzfiJi gibi şair ve düşünürlerin sanatsal imgeleri önemli yer tutmaktadır. Guliyev , Nizami ve Fuzuli'nin felsefi, etik ve hümanist ideallerini, müzik aracılı~ıyla geniş kitlelere ulaştırmak istemiştir. Nizarni'nin sanatını sunmak için,"Hamse'den Damlalar" İsimli senfonİsini yazmıştır.Guliyev'in saprano ve senfoni orkestra için bestelediği "Lirik Poema"eserinde de Nizarnİ'nin etkisi görülür. Karışık koro ve telli çalgılar büyük orkestrası için bestelediği "Şeb-i Hicran"da ise geniş ölçüde Fuzu]j'den esinlenmiştir. ABSRACT Artistic fictions of Nizami and Fuzuli, poet and phılosopher, fiil an important position in thc art and works of M. Guliyev, one of the greatest composer in Azerbaijan. Guliyev wanted to be came into contact with large mass by music for exp!ainig Fuzuli and Nizami's ethics, phılosophical and humanist ideals. He wrote his symphony with the narne of "Harnse'den Darnlalar" for putting forward the art of Nizami. The effect of Nizarnj is seen in his work, "Lirik Poema" which M. Guliyev composed for soprano and symphony orchestra He plagiarized from Fuzu\i in a large amount in his work, "Şeb-i Hicran" wich he composed for compound chorus and stri nged İnstrumentsKeywords :