- Litera: Dil Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi
- Vol: 23 Issue: 2
- ROSENCRANTZ VE GUİLDENSTERN GERÇEKTEN ÖLDÜLER Mİ YOKSA ZATEN ÖLÜ MÜYDÜLER?
ROSENCRANTZ VE GUİLDENSTERN GERÇEKTEN ÖLDÜLER Mİ YOKSA ZATEN ÖLÜ MÜYDÜLER?
Authors : Arpine Mizikyan
Pages : 23-38
View : 26 | Download : 7
Publication Date : 2012-03-20
Article Type : Other
Abstract :Tom Stoppard’ın Rosencrantz ve Guildenstern Öldüler adlı oyunu, "Absürd Tiyatro” diye adlandırılan akımın en önemli örneklerinden birini teşkil etmektedir. Stoppard bu oyununda, yaşadığımız dünyanın, insana bir anlam yükleyebilecek değerlerden ve olumlu beklentilerden yoksun olduğunu ve bireyin artık yalnız yaşadığı dünyaya karşı değil, kendine karşı da yabancılaştığını göstermeye çalışmaktadır. Absürd Tiyatro tüm bu anlaşılamayan karmaşa içindeki yalnız insanın, varolma deneyimini anlatmaya yönelik bir biçim arayışıdır. Stoppard ilk kez 1966 yılında Edinburgh Festivali’nda sahnelenen Rosencrantz ve Guildenstern Öldüler adlı oyununda, Shakespeare’in Hamlet’inde önemsiz olarak betimlenebilecek iki karakteri, "Rosencrantz” ile "Guildenstern”’ü alıp onları, hem oyununun başlığı yapmıştır, hem de dramatik ilginin merkezine yerleştirmiştir. Karakterler bu yöntemle, bireyin varoluşunun anlamsızlığını ve bu gerçeğin bireyde yarattığı rahatsızlık durumunu irdeleyen hikâyelerini anlatmaktadırlarKeywords : Tom Stoppard, Shakespeare’in Hamlet’i, Samuel Beckett, absürd tiyatro, ölüm