The Uncanny and the Otherness in Harold Pinter’s The Room
Authors : Ercan Gürova
Pages : 89-100
Doi:10.46250/kulturder.1081029
View : 18 | Download : 16
Publication Date : 2022-06-10
Article Type : Research
Abstract :Harold Pinter’ın ilk tiyatro oyunu olan Oda (1957) Ernest Jentsch ve Sigmund Freud tarafından geliştirilen tekinsiz (unheimlich) duygusunun özelliklerini taşımaktadır. Jentsch’in "yeni, yabancı, hasmane” ve "eski, bilinen, tanıdık” kavramları arasında; canlı ve cansız varlıklar veya makinemsi oluşlar arasındaki gerilimde tespit ettiği ikiliğin tiyatro oyununda karşılığı vardır. Yazarın bahsettiği ikilik "oda”, "çiftler”, "bodrumdaki adam” ve "kör zenci” bileşenlerinde resmedilmiştir. Benzer şekilde, Freud’un "tekinsiz” kavramına yaklaşımının yansımalarını oyunda görmek mümkündür. Özellikle "erken yıllardaki bastırılmış duygular”, "istemsiz tekrarlar” ve "çift örnekler” gibi bileşenlerde bunu görmek olasıdır. Dolayısıyla, bu makale Jentsch ve Freud’un "tekinsiz” kavramının yorumunun birçok özelliğini Pinter’ın tiyatro oyununun sergilediğini iddia etmektedir. Bunun yanı sıra, "ötekilik” terimi tekinsiz duygusunun oluşumuna güçlü bir algı meydana getirerek oyun boyunca katkıda bulunmaktadır.Keywords : The Room, Harold Pinter, tekinsiz, ötekilik, ikilik