- Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi
- Issue: 11
- GÖSTERİ ÇAĞI'NDA TELEVİZYON HABERCİLİĞİ
GÖSTERİ ÇAĞI'NDA TELEVİZYON HABERCİLİĞİ
Authors : Emel Arik
Pages : 83-103
View : 15 | Download : 10
Publication Date : 2011-10-03
Article Type : Research
Abstract :Fransız teorisyen Guy Debord'un gösteri toplumu kavramı medyanın arka planı ve stratejik yapılanmasını açıklayan kavramların başında gelmektedir. Ona göre toplum her yönden gösteri ·tarafından kuşatılmakta ve güç sahipleri medya aracılığıyla yükselen bu kültür sayesinde egemenliklerini pekiştirmektedir. Medya günümüzde gösteri toplumunu inşa eden en önemli iktidardır. Günümüzde televizyon etkisi ve yaygınlığı göz önünde bulundurulduğunda, gösteri kültürünün en önemli üretim ve kontrol merkezidir. Televizyon, gerçeği değil. kendi karakteristik yapısı doğrultUsunda yeniden ürettiği gerçekliğin aktar;mını sağlamakta ve ele aldığı her veriyi kendi dolayımından geçirerek "gösteriye uygun hale getirmektedir." Günümüzde televizyon kuruluşları rating ve kar odaklı olduğu için haber bültenleri de bU ticari anlayış çerçevesinde yapılandırılmakta ve sansasyonel bir yayıncılık anlayışı pek çok bülten için öncelikli bir hedef haline gelmektedir. Kar amacı bütün amaçların önüne geçmiş ve gerçeğin aktarıcısı konumundaki haber bültenleri, belli işlemlerden geçirilerek izleyicilere sunulmaktadır. Tüm televizyon kuruluşları için çok önemli olan ana haber bültenleri eğlenceli, dramatik, aksiyonel, güçlü karakterlerin ön planda olduğu, teknolojinin kullanıldığı, metin, ses, ışık ve görüntünün etkin · bir şekilde planlandığı bir gösteriye dönüşmektedir.Keywords : Guy Debord, gösteri toplumu, televizı, on, haber, rating