- Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Vol: 9 Issue: 17
- ADRIAN PACİ’NİN ESERLERİNDE GÖÇ VE KİMLİK OLGUSU
ADRIAN PACİ’NİN ESERLERİNDE GÖÇ VE KİMLİK OLGUSU
Authors : Serkan Çalişkan
Pages : 13-21
Doi:10.31834/kilissbd.550837
View : 12 | Download : 6
Publication Date : 2019-06-28
Article Type : Research
Abstract :Bu makale, dünyaca tanınan ve birçok önemli müzede sergi açmış Arnavut sanatçı Adrian Paci’nin eserlerinde göç ve buna bağlı olarak kimlik olgusunun izlerini tartışmaktadır. Göç ve sanat ilişkisinin 1990’lı yıllardan sonra birçok sanatçı tarafından konu edindiği ve bu olguları farklı bağlamlarda ele aldığı görülmektedir. 1997 yılında Arnavutluk’ta yaşanan siyasal dönüşümle, İtalya’ya göç eden sanatçı, kendi yaşam öyküsünden de yola çıkarak göç bağlamında çeşitli eserler ürettiği görülmektedir. Sanatçının 2007 yılına ait "Centro di Permanenza Temporea” adlı video çalışması, göç yolu, bekleme ve imkansızlığı tartışmaktadır. Sanatçının 2013 yılına ait "Column” adlı videosu, aidiyetsizlik bağlamında göçe göndermeler barındırmaktadır. Sanatçının 2001 yılına ait "Back Home” adlı fotoğraflarında, yer değiştirmenin ve ne orada ne de başka bir yerde olabilmenin çatışmasını göstermektedir. Yine 2001 yılına ait olan "Back to Home” adlı fotoğraf, ev ve aidiyet buna bağlı olarak yersiz yurtsuzlaşmayı izleyiciye aktarmaktadır. "Wedding” adlı çalışma ise yine 2001 yılına ait olup, göç ve kültür ilişkisine dair belge nitelikli bir eser olarak karşımıza çıkmaktadır.Keywords : Adrian Paci, Göç, Kimlik