- Kesit Akademi Dergisi
- Issue: 10
- JOHANNES BRAHMS’IN OP. 120 FA MİNÖR VE MİB MAJÖR SONATLARININ KLARNET VE VİYOLA VERSİYONLARININ KARŞ...
JOHANNES BRAHMS’IN OP. 120 FA MİNÖR VE MİB MAJÖR SONATLARININ KLARNET VE VİYOLA VERSİYONLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
Authors : Ayşegül Ergene
Pages : 30-49
View : 22 | Download : 9
Publication Date : 2017-08-01
Article Type : Other
Abstract :Johannes Brahms ilk olarak klarnet ve piyano için bestelemiş olduğu Op. 120 ”Fa minör No:1” ve "Mib Majör No:2” sonatlarını aynı zamanda viyola transkripsiyonunu da yapmıştır. Brahms, böylece viyolanın potansiyelini en iyi şekilde değerlendiren bestecilerin başında gelmiştir Sonatların her iki versiyonu incelendiğinde açıkça görülmektedir ki Brahms hem klarnetin hem de viyolanın tüm inceliklerini çok iyi tanımış ve bunu eserlerinde sergilemiştir. Brahms bilerek aynı sonatların sadece ton rengi yada tını olarak farklılıklarını öne çıkarmamış aynı zamanda, vibrato, dudak kontrolü ve parmak geçişlerinde ki farklılıkları, sesin duyulma şiddeti ve iki enstrüman arasında ki ses genişliği farklarını gözetmiş ve farklı teknik uygulamalar getirmiştir. Bu çalışma, Op. 120 Fa minör No:1 ve Mib Majör No.2 sonatlarının klarnet ve viyola versiyonlarının enstrümanların kendine özgü karakteristikleri üzerinden karşılaştırmasını içermektedir. Araştırma sonucunda bu tür bir araştırmanın sayı bakımından fazla olmadığı görülmüş olup, yapılan inceleme ve kıyaslama sonucunda bu araştırmanın klarnet ve viyola yorumcularına eserleri çalışırken kolaylık sağlayacağı düşünülmektedir.Keywords : Johannes Brahms, Klarnet, Viyola, Sonat