- Kastamonu Eğitim Dergisi
- Vol: 19 Issue: 1
- ADALET AĞAOĞLU’NUN ÇOK UZAK – FAZLA YAKIN ADLI OYUNUNDA KULLANDIĞI TEKNİKLERE BATILI YAZARLARIN ETKİ...
ADALET AĞAOĞLU’NUN ÇOK UZAK – FAZLA YAKIN ADLI OYUNUNDA KULLANDIĞI TEKNİKLERE BATILI YAZARLARIN ETKİLERİ
Authors :
Pages : 141-150
View : 20 | Download : 12
Publication Date : 2011-01-01
Article Type : Other
Abstract :Bu çalışmanın amacı Adalet Ağaoğlu’nun Çok Uzak – Fazla Yakın oyununu tiyatro tekniği açısından Batı kaynaklı oyunlardan nasıl etkilendiğini ve bu etkileşimin yansımalarını ortaya koymaktır. Etkileşim bir taklit olmaktan çok Türk tiyatrosuna modern bir bakış açısı getirme açısından çok önemlidir. Oyundaki karakterler, Şimdi’yi oynadıkları yaşları ile Dün’ü ve Yarın’ı oynarlar. Dekor, izleyicinin düş gücünü harekete geçirecek az ve öz eşyalar, tonajlama ve tavır farklılıkları ile anlatılmaktadır. Ağaoğlu, teknik olarak temelde dışavurumcu akımdan, özellikle rüya oyun tekniğini çağrıştıran zaman içinde yolculuklarla August Strindberg’in Rüya Oyunu, Thornton Wilder’ın Bizim Kasabamız, Dişimizin Derisi ve Pirandello’nun "oyun içinde oyun” tekniğiyle Altı Şahıs Yazarını Arıyor adlı eserlerinden esinlenerek kendine özgü bir tarz yaratmıştırKeywords : Rüya oyun tekniği, dışavurumcu akım, yoksun tiyatro.