- Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Vol: 5 Issue: 1
- Johnson’s Artistic Resistance to British Brutality: "Inglan Is a Bitch" and "Sonny’s ...
Johnson’s Artistic Resistance to British Brutality: "Inglan Is a Bitch" and "Sonny’s Lettah"
Authors : Kübra Kangüleç Coşkun
Pages : 151-158
Doi:10.31592/aeusbed.469035
View : 18 | Download : 12
Publication Date : 2019-06-30
Article Type : Research
Abstract :ÖZ Jamaikalı şair Linton Kwesi Johnson sözcüklerle reggae ritimlerini birleştiren dub şiirinin öncüsüdür. Johnson şiiriyle kendine ait bir sömürge sonrası söylem yaratır ve dub şiirini egemen Batı söylemine karşı yürüttüğü savaşında kullanır. Kreole İngilizcesi ve Jamaika kültürünün ritmik müziğini kullanan şiirleri siyahi göçmenlerin hayat hikayelerini anlatır. Bu nedenle, Johnson şiirleri İngiltere’deki gerçek göçmen deneyimlerini oldukça canlı ve yaratıcı bir biçimde gözler önüne serer. Bu makale Johnson’ın "Inglan Is a Bitch” (Fahişe İngiltere) ve "Sonnah’s Lettah” (Oğlundan Mektup) başlıklı iki şiirine odaklanır. Her iki şiir de İngilizce’yi kasti olarak bozar ve bozuk bir dil kullanır, bu kullanım sömürgeci güçlere karşı dil düzeyinde bir meydan okuyuştur. Ayrıca her iki şiir siyahilere karşı yapılan İngiliz ayrımcılığını ve zulmünü ortaya koyarken, İngilizlerin siyahları tanımlamak için yarattığı vahşi "siyahi hayvan” stereotipinin ardındaki insanı gösterir. Bu açıdan, Johnson’ın şiirleri ırkçılığa karşı şairin kullandığı sanatsal bir silahtır ve şairin siyasi aktivizmine hizmet eder.Keywords : Linton Kwesi Johnson, Irkçılık, Dub şiiri, Sömürge sonrası çalışmalar