- Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi
- Vol: 1 Issue: 2
- FRANCİS POULENC OBUA VE PİYANO SONATI’NIN; FORM, ANALİZ VE İCRA YÖNÜNDEN İNCELENMESİ
FRANCİS POULENC OBUA VE PİYANO SONATI’NIN; FORM, ANALİZ VE İCRA YÖNÜNDEN İNCELENMESİ
Authors : Zerrin Tan
Pages : 1-25
View : 26 | Download : 17
Publication Date : 2015-08-07
Article Type : Other
Abstract :Çağdaş Dönem, müzik tarihinin son yüzyıllık dönemini kapsar. Daha önceki müzik dönemlerindeki gibi bu zamanın ruhu da güzel sanatlara yön verir. Bu dönemde birçok akım ortaya çıkmıştır. İzlenimcilik, anlatımcılık, yeni klasikçilik, gelecekçilik, doğacılık, ilkecilik, varoşçuluk, folklorizm ve caz gibi… Francis Poulenc, Çağdaş Dönem bestecilerinden olup, müzik stilini empresyonizmin ilk temsilcilerinden olan Debussy ve Igor Stravinsky’nin neo-klasik stilinden almıştır. Empresyonizm; gerçeğin bir anlık ve tekrarlanamayacak olan tarafını, edinilen izlenimle aktarması öngören sanat akımıdır. Francis Poulenc, kendi yüzyılının en sevilen kompozitörlerinden biridir. O’nun müziği, melodik, lirik ve duygusal ifadeli olup açık bir şekilde tonsal bir çerçeve içindedir. Eserleri zarif bir şekilde akar, Fransız hafifliğinin somut örnekleridir. Francis Poulenc’in obua ve piyano için yazmış olduğu sonatı, bir ifadelerden ziyade öneriler eseridir. Sonatın ağıryavaş-ağır bölümler şeklindeki alışılmamış yapısı karanlık bir sonuç bırakır. Eserlerinin açıklayıcı bir biyografik analizi olarak, kendi cinselliğinin, kompozisyonunun merkezi olduğunu açıkça belirtmektedir. F.Poulenc’in homoseksüel hayatı ve sanatı, iç karmaşasına galip gelerek, önemli bir eser yaratmayı başaran derin sıkıntılar içindeki bir sanatçı örneği vermektedirKeywords : Francis Poulenc, Obua, Form, Armoni, Üflemeli Çalgılar.