- Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Issue: 8 Special Issue
- SERSEM KOCANIN KURNAZ KARISI: OYUN İÇİNDE HANGİ OYUN?
SERSEM KOCANIN KURNAZ KARISI: OYUN İÇİNDE HANGİ OYUN?
Authors : Refika Altıkulaç Demirdağ
Pages : 30-39
Doi:10.14520/adyusbd.189
View : 32 | Download : 26
Publication Date : 2012-01-15
Article Type : Other
Abstract :Haldun Taner, Türk tiyatrosunun önemli oyun yazarlarından biridir. Sersem Kocanın Kurnaz Karısı adlı eserinde "oyun içinde oyun” kurgusu vardır. Bir sarmal şeklinde birbiriyle ilişkili birkaç konunun ele alındığı oyunda esas olarak Türk Tiyatrosunun kendi kimliğini arayış serüveni anlatılmaktadır. Çok boyutlu olduğunu söyleyebileceğimiz bir yapı oluşturmuştur. Taner, teknik anlamda Türk tiyatrosuna, Batı tarzı ile Geleneksel tiyatroyu birleştirmeyi önermektedir. Ayışığında Şamata adlı oyununda da oyun içinde oyun kurgusu bulunmaktadır. Fakat burada dikkatimizi çeken yazarın seyircilere yüklediği roldür. Seyircilerin de oyuncular gibi neler söyleyeceği yazar tarafından belirlenmiştir. Hatta Sersem Kocanın Kurnaz Karısı adlı oyunda yazar, Moliére’nin George Dandin adlı oyununu üç farklı biçimde tekrar yazmıştır. Bu nedenle, Haldun Taner’in sadece yazarlık değil kısmen yönetmenlik rolünü de üstlendiğini düşünmekteyiz.Keywords : Haldun Taner, oyun, sarmal.