- Bilişim Teknolojileri Dergisi
- Cilt: 16 Sayı: 4
- A Yıldız ve Akın Algoritmaları ile Otonom Sürü Sistemleri için Yol Bulma
A Yıldız ve Akın Algoritmaları ile Otonom Sürü Sistemleri için Yol Bulma
Authors : Mehmet Albayrak, Ali Murat Sümen
Pages : 251-261
Doi:10.17671/gazibtd.1236552
View : 334 | Download : 454
Publication Date : 2023-10-31
Article Type : Research
Abstract :Savaş ve yapay yaşam temalı bilgisayar oyunlarında, yapay zekâlı karakterlerin, ortak bir hedefe takım halinde yol bularak akın hareketi algoritması kurallarına göre sürü halinde hareket etme sistemleri üzerinde çalışılmıştır. Bu sistemlerin kullandığı yol bulma algoritmaları arasında Dijkstra, Best-First Search (en iyi ilk arama) ve A* (A yıldız) incelenmiştir. Sonuçlar, A* yol bulma algoritmasının en hızlı ve etkili olduğunu göstermiştir. Bu algoritma ve sürü hareketi modeli kullanarak, takım halinde hareket ederken kendi yolunu bulabilen yapay zekâ sistemi geliştirilmiştir. A* algoritmasını kullanan yapay zekâlı karakterlerin oluşturduğu takımların, oyun içi durumlara karşı daha başarılı sonuçlar elde ettiği görülmüştür. Bu çalışma kapsamında, savaş temalı bir oyun için takım tabanlı yapay zekâ modülü geliştirilmiştir. Bu modül, Unity 3D oyun motoru kullanılarak oluşturulmuştur. Bayrak kapma senaryosu modunda kullanılarak, lider kullanıcılı takım ile düşman takımı arasındaki karşılaşmanın sergilediği davranışlar incelenmiştir. Bu çalışma sonucunda, A* ve akın hareketi algoritmalarının kullanılması ile oyunların oynanabilirlik ve gerçekçilik gibi önemli özelliklerinin, dinamik oyun karakterleri aracılığıyla bir üst seviyeye taşınabileceği ortaya çıkmıştır.Keywords : A*, Akın, Sürü, Takım Tabanlı Yapay Zekâ, Yol Bulma Algoritmaları