- ViraVerita E-Dergi
- Issue: 4
- HEGEL’İN TİNİN GÖRÜNGÜBİLİMİ’NDE "KENDİNE-YABANCILAŞMIŞ TİNİN DÜNYASI" OLARAK KÜLTÜR DÜNYA...
HEGEL’İN TİNİN GÖRÜNGÜBİLİMİ’NDE "KENDİNE-YABANCILAŞMIŞ TİNİN DÜNYASI" OLARAK KÜLTÜR DÜNYASININ DİYALEKTİĞİ YA DA MARX’IN 1844 EL YAZMALARI’NDAKİ ELEŞTİRİLERİNE KARŞI BİR HEGEL SAVUNUSU DENEMESİ Ara
Authors : Eyüp Ali Kiliçaslan
Pages : 1-36
View : 19 | Download : 9
Publication Date : 2016-10-31
Article Type : Research
Abstract :Hegel’in Tinin Görüngübilimi’nin en hacimli bölümü kitaba da adını veren "Tin” bölümüdür. Kitaptaki en hacimli alt-bölüm ise "Tin” bölümündeki "Kendine Yabancılaşmış Tin. Kültür”dür. Tarihsel olarak düşünüldüğünde bu bölüm, antik dünyanın çöküşünü izleyen dönemle başlayıp Fransız Devrimine kadar olan zaman dilimini kapsar. Hegel "Kültür” başlığında bu dönemi ele alır. "Kültür dünyası” politikanın ve ekonominin ağırlık kazandığı reel bir dünya olduğu kadar inancın ve Aydınlanma’nın da ideal dünyasıdır. Hegel’in bu bölümün yazımında en çok yararlandığı Diderot’un Rameau’nun Yeğeni’nde hicvettiği saray kültürü, bu bölümün konusunu oluşturur. "Tinin yabancılaşması” deyimi Diderot’un bu yapıtında geçer. Genel olarak "yabancılaşma,” "devlet iktidarı,” "zenginlik,” "inanç,” "Aydınlanma,” "devrim,” "terör,” vb. gibi kavramlarla işlenen bu bölüm Marx’ın 1844 Elyazmaları’nın da başlıca referans noktasıdır. Bu çalışma, Hegel’in Tinin Görüngübilimi’ndeki "kültür” bölümünün bir analizi üzerinden Marx’ın Hegel eleştirilerine karşı Hegel’i savunmayı amaçlar.Keywords : Kendinin-bilinci, Tin, Yabancılaşma, Dışlaşma, Kültür, İnanç, Aydınlanma