- Veri Bilimi
- Cilt: 7 Sayı: 1
- Rol Yapma Oyunlarında (RYO) Sonlu Durum Makinelerinin (SDM) Kullanımı ve Analizi: Bir Deneysel Araşt...
Rol Yapma Oyunlarında (RYO) Sonlu Durum Makinelerinin (SDM) Kullanımı ve Analizi: Bir Deneysel Araştırma
Authors : Burak Şahin, Hakan Aydın, Zafer Güney, Yüksel Bal
Pages : 26-43
View : 52 | Download : 37
Publication Date : 2024-06-30
Article Type : Research
Abstract :Rol yapma oyun (RYO) türü, oyuncuların hayali karakterleri canlandırabildiği ve kurgusal bir dünyada maceralara atılabildiği bir bilgisayar oyun türüdür. Sonlu durum makinesi (SDM), bilgisayar bilimlerinde ve otomasyon sistemlerinde kullanılan matematiksel bir modeldir. Bu model aynı zamanda bilgisayar oyun teknolojilerinde, özellikle oyun karakterlerinin davranışlarını düzenlemek ve yönetmek için kullanılmaktadır. Bu araştırmada, ScriptableObject mimarisi kullanarak geliştirilen RYO oyununda (VR-SDM-GAME) oyun karakterlerinin davranışlarını düzenlemekte SDM modelinin kullanımının ortaya konarak etkilerinin deneysel çalışmalarla analiz edilmesi amaçlanmıştır. VR-SDM-GAME’in geliştirilmesinde Unity oyun motoru, ScriptableObject mimarisi, C# programlama dili, SDM kütüphaneleri, Ray Casting teknolojisi ve grafik tasarım araçları kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar RYO oyun türünde SDM modelinin oyun karakterlerinin davranışlarını başarılı bir şekilde yönetmek için güçlü bir araç olarak işlev gördüğünü desteklemektedir. Bu araştırmanın, RYO oyunlarında SDM modelinin kullanımı bağlamında bilgisayar oyun teknolojisi alanına katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.Keywords : RYO Oyunu, Sonlu Durum Makinesi (SDM), ScriptableObject Mimarisi