- Sahne ve Müzik
- Cilt: 10 Sayı: 19
- GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN “KEMAN K...
GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN “KEMAN KONÇERTOSU OP.64” ESERİ İLE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ
Authors : Hande Tokgöz, Melih Balçık
Pages : 48-65
View : 34 | Download : 35
Publication Date : 2024-07-20
Article Type : Research
Abstract :Bu çalışmanın amacı Giovanni Bottesini’nin “Allegro di Concerto alla Mendelssohn” adlı eseri ile Mendelssohn’un “Keman Konçertosu Op.64” eserinin 1. Bölümünün karşılaştırmalı analizleri ile sanatçılara armonik ve teknik özelliklerin tanıtılarak eserin daha iyi yorumlanmasını sağlamaktır. Bu makale “G. Bottesini’nin “Allegro di Concerto alla Mendelssohn” adlı eseri” başlıklı yüksek lisans tezinden üretilmiştir. Bu çalışma nitel bir veri analizi yöntemi olan doküman analizi yönteminden yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Eserlerin notaları doküman olarak belirlenmiş ve analizler bu dokümanlar üzerinden yapılmıştır. Bu eser Bottesini’nin, Mendelssohn’un estetik özelliklerini koruyarak kontrabas için bestelediği tek bölümlü konçertosudur. 4/4’lük zaman biriminde, Allegro (hızlı) tempoda, Mi minör tonunda ve tek bölümlü konçerto formunda yazılmıştır. Bottesini’nin Mendelssohn’dan melodik olarak esinlendiği ancak biçimsel olarak değişiklik yapmadan “Keman Konçertosu Op.64” 1. Bölümü model aldığı tespit edilmiştir. Allegro di Concerto biçimsel ve tonal açıdan model alınarak bestelenmiş eserler arasında çok başarılı bir örnek teşkil etmektedir. Kendisinden sonraki birçok besteci bazı parçaları model alarak eserler bestelemiştir.Keywords : Bottesini, Eser Analizi, Kontrabas, Mendelssohn, Model Alma