- Sahne ve Müzik
- Issue: 7
- RICHARD STRAUSS "DON KİŞOT - ŞÖVALYECE KARAKTERLİ BİR TEMA ÜZERİNE GERÇEKÜSTÜ ÇEŞİTLEMELER"...
RICHARD STRAUSS "DON KİŞOT - ŞÖVALYECE KARAKTERLİ BİR TEMA ÜZERİNE GERÇEKÜSTÜ ÇEŞİTLEMELER" VE SOLO VİYOLA PARTİSİ’NİN BİR İCRACI BAKIŞIYLA İNCELENMESİ
Authors : Ali Başeğmezler
Pages : 1-14
View : 14 | Download : 9
Publication Date : 2018-07-04
Article Type : Other
Abstract :"Müziğin olduğu yerde Madam, kötülük olamaz..” -Sanço Panza Programlı müzikte gerçeklik kavramını geliştirerek müziğin sınırlarını genişleten, "Tone Poem-Senfonik Şiir”in ustası Richard Strauss’un 1897 de Cervantes’in "Don Quixote” adlı ünlü romanından uyarladığı "Don Quixote - Phantastische Variationen Über ein Thema Ritterlichen Charakters” bestecinin senfonik şiirleri içerisinde "çeşitleme” biçimini kullandığı tek eserdir. Bu eserde kitabın başkahramanı Don Kişot solo çello ile yaveri Sanço Panza ise çoğunlukla solo viyola ile betimlenmiştir. Bu makalede genel olarak tüm eser ve özel olarak solo viyola partisi incelenmiştir. İnceleme sonucunda Sanço Panza karakterinin yalnızca bir yardımcı karakter olarak değil, özellikle öykünün sonlarında konuyu etkileyişi açısından hikâyenin ana karakterine dönüştüğü görülmektedir. Dolayısıyla Sanço Panzayı betimleyen çalıcıların da esere bu açıdan yaklaşarak yorumlarında bunu yansıtmalarının gerektiği, bir seçenek olarak anlatılmaya çalışılmıştır.Keywords : Miguel de Cervantes, Richard Strauss, Don Kişot inceleme, Sanço Panza, viola