- Researcher
- Vol: 01 Issue: 01
- Implementation of the Multi Pedestrian Tracking Problem on Graphics Processing Unit
Implementation of the Multi Pedestrian Tracking Problem on Graphics Processing Unit
Authors : Özcan Dülger
Pages : 26-33
View : 11 | Download : 9
Publication Date : 2021-07-17
Article Type : Research
Abstract :Parçacık süzgeci uygulamanın sistem yada ölçüm modellerinin oldukça doğrusal olmadığı ve gürültülerin büyük olduğu durumlarda kullanılan bir seri Monte Carlo kestirim yöntemidir. Parçacık sayısı arttıkça parçacık süzgecinin hesaplama maliyetleri artmaktadır. Grafik işleme birimi içerdiği çok sayıdaki çekirdek ile parçacık süzgecini hızlandırmak için ümit verici çözümler sunmaktadır. Çoklu yaya takip probleminde çok sayıda yaya olduğu için birden çok parçacık süzgeci aynı anda çalışmaktadır. Bu yüzden parçacık süzgecini grafik işleme biriminde verimli şekilde çalıştırmak önemli olmaktadır. Bu çalışmada, çoklu yaya takip yöntemini grafik işleme biriminde gerçekleştiriyoruz. 10 tane yanlış alarm (yayaya ait olmayan ölçümler) ve 3 tane yaya olmak üzere bir zaman adımında en çok 13 tane ölçüm değeri alıcıdan gelmektedir ve en az 10 ve en çok 13 tane parçacık süzgeci aynı anda çalışmaktadır. Bu parçacık süzgeçlerini grafik işleme biriminde çalıştırdık ve 9.79x’e kadar hızlanma elde ettik. İki ardışık ölçümlerin arasındaki sürenin çok kısa olduğunu düşünürsek parçacık sayısı arttıkça parçacık süzgecinin grafik işleme biriminde çalıştırılmasının önemini daha iyi görebilmekteyiz. Ayrıca deneylerde elde ettiğimiz kalite sonuçları da kayda değer çıkmıştır.Keywords : çoklu yaya takibi, parçacık süzgeci, Sistematik yeniden öğrenme, grafik işleme birimi, CUDA programlama, Tesla K40 ekran kartı