- Konservatoryum
- Cilt: 11 Sayı: 1
- Agustín Pio Barrios Mangoré’nin Ustalık Eseri La Catedral’in Müzikal Analizi
Agustín Pio Barrios Mangoré’nin Ustalık Eseri La Catedral’in Müzikal Analizi
Authors : Mehmet Görkem Bilgütay, Burak Sağırkaya
Pages : 164-176
Doi:10.26650/CONS2024-1476263
View : 16 | Download : 28
Publication Date : 2024-06-24
Article Type : Research
Abstract :Bu çalışma, klasik gitar repertuarında büyük bir öneme sahip olan Agustín Barrios Mangoré’nin \"La Catedral\" adlı eserinin derinlemesine bir analizini sunmaktadır. \"La Catedral\", üç ayrı bölümden oluşan bir yapıya sahiptir: \"Preludio Saudade\", \"Andante Religioso\" ve \"Allegro Solemne\". Her bir bölüm, Barrios’un çeşitli bestecilik stillerini yansıtan teknik ve duygusal karmaşıklıkları içerir. İlk olarak iki bölümden oluşan esere yirmi yıl sonra \"Preludio Saudade\" eklenmiştir, bu da eseri üç bölümlü bir yapıya dönüştürmüştür. \"Preludio Saudade\", eserin ilk bölümü olarak, düşünceli doğasıyla nostalji ve manevi özlem hissi uyandırmaktadır. \"Andante Religioso\" ise dini bir törenin ciddiyetini yansıtarak Barrios’un teknik ustalığını daha içsel bir boyutta sergiler. Son olarak, \"Allegro Solemne\" bölümü, Barrios’un canlı ve dinamik bir müzikal anlatı yaratma becerisini gösterir. Bu inceleme, \"La Catedral\"ın karmaşık armonik yapısı ve iç içe geçmiş melodik hatlarıyla, müzikal analiz ve teori çalışmaları için zengin bir kaynak olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışmada, \"Preludio Saudade\", \"Andante Religioso\" ve \"Allegro Solemne\" bölümleri teknik ve yapısal açıdan incelenmiştir. Elde edilen bulgular, eserin teknik zorlukları, performans gereksinimleri, gitar tekniği ve yorumlama konularında önemli katkılar sağlamaktadır. Bu araştırmanın ileride yapılacak karşılaştırmalı incelemelerle birlikte Barrios’un gitar müziğindeki etkisine yönelik daha derinlemesine bir anlayış sağlayacağı düşünülmektedir.Keywords : Agustin Barrios Mangore, La Catedral, Müzikal Analiz