Göç, Kent, Kimlik: "Yusuf ile Kenan"
Authors : Ejder Ulutaş
Pages : 307-318
Doi:10.33709/ictimaiyat.1116770
View : 10 | Download : 7
Publication Date : 2022-09-30
Article Type : Research
Abstract :Göç, Türkiye’nin en önemli gündemlerinden birini oluşturmaktadır. Hem iç hem de dış göçler toplumsal değişimde önemli bir rol oynamaktadır. Hem göç eden hem de göç edilen yer açısından birçok problem ortaya çıkabilmektedir. Özellikle 1970’li yıllarda artan göçlerle beraber Türkiye, bu konuda önemli dönüşümler yaşamıştır. Kimlik, aidiyet, eşitsizlik, yabancılaşma gibi kavramlar daha fazla dikkat çekmiştir. Ayrıca gecekondu, alt yapı gibi problemler de ciddi sorunlar olarak baş göstermiştir. Birçok alanda olduğu gibi sinemada da bu konular ele alınmıştır. Bir takım ideolojik akımlar çerçevesinde göç olgusu sahneye taşınmıştır. Bir takım nedenlerle büyük şehirlere olan göçler Türkiye’nin ciddi bir altyapı ve kimlik sorununa da dönüşmüştür. Göç meselesine genellikle toplumsal gerçekçi yaklaşım eğilmiştir. Toplumsal gerçekçiler göç, kent, yabancılaşma, eşitsizlik gibi temek referans kavramlar üzerinden bir film üretimi gerçekleştirmişlerdir. Bu çalışmada Yusuf İle Kenan filmi incelenecektir. Film, Ömer Kavur tarafından toplumsal gerçekçi bir bakış açısıyla seyirciye sunulmuştur. Çalışmada filmdeki mekân, zaman, şahıslar bir takım karşılaşma ve çatışmalar çerçevesinde ele alınacak. Sinema üzerinden Türkiye ve göç okuması yapılacaktır.Keywords : Göç, Kimlik, Aidiyet, Yabancılaşma, Sinema