Bibliometric Mapping of Gamification in Education
Authors : Melih Dikmen, Ferdi Bahadir
Pages : 50-67
View : 21 | Download : 10
Publication Date : 2022-12-31
Article Type : Research
Abstract :Bu çalışma, yazar, yayın, anahtar kelime, dergi, ülke, üniversite, yayın ve atıf sayısı gibi değişkenler dikkate alınarak ortak yazarlık, bibliyografik eşleşme, birlikte çalışma ve atıf analizleri ile eğitimde oyunlaştırma alanındaki araştırma eğilimini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bibliyometrik analiz için VOSviewer yazılımı kullanılmıştır. Bibliyometrik analiz sonucunda eğitimde oyunlaştırma alanına ilişkin yapılan çalışmalar açısından en etkili ülkelerin ABD, İspanya ve Bulgaristan olduğu belirlenmiştir. Anahtar kelime eş oluşum analizine göre gamification, motivation, game elements ve educational innovation gibi anahtar kelimelerin öne çıktığı belirlenmiştir. Eğitimde oyunlaştırmanın kullanılması motivasyon, öğrenme başarısı, etkileşim, rekabet ve inovasyon gibi bazı önemli etkileridir. Mevcut araştırma, bibliyometrik araştırmalar alanında yenilikçi bir teknikten en alakalı teorik katkıları sağlar. Ek olarak çalışmanın sonuçları yalnızca akademik topluluğa yönelik olmayıp, aynı zamanda eğitimde oyunlaştırma konulu araştırmaların eğilimlerinin belirlenmesi, etkili politika araçları tasarlanması ve nihayetinde eğitim ve öğretim ortamlarının iyileştirilmesi amacıyla eğitimcilere ve politikacılara da hitap ettiği söylenebilir. Sonuç olarak eğitimde oyunlaştırma ilgili araştırmalarının güncel gelişmeler odağında ele alındığını göstermektedir.Keywords : Oyunlaştırma, Eğitimsel yenilik, Bibliyometrik haritalama