- The Journal of Social Science
- Vol: 3 Issue: 5
- BİLGİSAYAR OYUNLARININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YAŞAMINA ETKİSİ
BİLGİSAYAR OYUNLARININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YAŞAMINA ETKİSİ
Authors : Sabri Çelik, Berru Ulusoy
Pages : 46-60
Doi:10.30520/tjsosci.522570
View : 20 | Download : 5
Publication Date : 2019-02-28
Article Type : Research
Abstract :Bu araştırmanın amacı; bilgisayar oyunlarının ergenlik dönemi içinde olan ortaokul öğrencilerinin sosyal yaşamlarına olan etkilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara’nın Yenimahalle ilçesindeki devlete bağlı 35 kamu ortaokulundaki 27712 öğrenci velisi; örneklemini ise tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 9 ortaokuldaki 427 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmada Horzum, Ayas ve Çakır’ın (2008) ölçeğinin araştırmacı tarafından geliştirilmesiyle elde edilen veri toplama aracı kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.0 ve LISREL paket programı ile frekans, yüzde dağılımları alınarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; velilerin % 67,4’üne göre bilgisayar oyunu oynamak çocuğun sosyal yaşamını olumsuz etkilemekte; velilerin % 50,4’üne göre çocukları okul dışı vakitlerinde bilgisayar oyunu oynamamakta; velilerin % 48,7’sine göre bilgisayar oyunu oynarken kendilerini yalnız hissetmemekte; velilerin % 66,3’üne göre çocukları bilgisayar oyunu oynamayı arkadaşlarıyla birlikte olmaktan daha eğlenceli bulmamakta; velilerin % 53,4’üne göre de çocukları bilgisayar oyunu oynamayı diğer aktivitelere (spor yapma, geleneksel oyunlar oynama, kitap okuma vb.) tercih etmemektedir.Keywords : Ergen, Ergenlik Dönemi, Oyun, Bilgisayar Oyunu, Bağımlılık