- Mugla Journal of Science and Technology
- Vol: 4 Issue: 2
- FIRST-PERSON USER GAME SOFTWARE DESIGNING BASED ON RULE-BASED ARTIFICIAL INTELLIGENCE TECHNIQUE
FIRST-PERSON USER GAME SOFTWARE DESIGNING BASED ON RULE-BASED ARTIFICIAL INTELLIGENCE TECHNIQUE
Authors : Ilhan Tarimer, Ömercan Şen
Pages : 198-204
Doi:10.22531/muglajsci.449029
View : 29 | Download : 16
Publication Date : 2018-12-19
Article Type : Research
Abstract :Bu makalede, 3-B oyun motoru üzerinde, birinci şahıs kullanıcılı olarak kural tabanlı yapay zekâ tekniğine göre bir oyun tasarımı geliştirilmiştir. Yapay zekânın kullanılmadığı mevcut bilgisayar oyunlarında sabit bir öykünün kullanıldığı görülmektedir. Bu oyunda bir yenilik kural tabanlı yapay zekâ kullanıldığı için, geliştirilen bu oyunda yapay zekâya bağlı olarak oyunun hikâyesi dinamik bir şekilde tanımlanmış ve oyun içerisinde farklı hikâye kombinasyonları oluşturulmuştur. Bu oyunun tasarımı, kullanıcının yapması olası hamleler üzerine kurgulanmıştır. İçerikte ana bir kural belirlenmiş, bu kural yapay zekâ ile uygulanmış, animasyonlar ve mevcut kurala dayalı yapay zekâ tekniği süreç içerisinde yürütülmüştür. Kural tabanlı yapay zekâ tekniğinin kullanıldığı bu oyunun önemli farkı, hikâyelerin dinamik olarak ortaya çıkması ve oyunun gidişatının birinci şahıs kullanıcıya bağlı olarak belli olmasıdır.Keywords : Kural Tabanlı Yapay Zekâ, Birinci Şahıs Kullanıcı, Oyun