VAVİEN: VAROLUŞÇU GÖKKUBBEDE YANKILANAN POSTMODERN ÇIĞLIK
Authors : Mustafa Mencütekin
Pages : 59-80
View : 18 | Download : 11
Publication Date : 2012-03-26
Article Type : Other
Abstract :2009 yılında üretilen, başrollerini Engin Günaydın ve Binnur Kaya’nın canlandırdığı, yönetmenleri Taylan Kardeşler tarafından filmin dvd versiyonunda yönetmen yorumları bölümünde bizzat bir ‘kara film’ olarak lanse edilen, Vavien filminin anlam katmanlarında seyreden bir deneme olan bu çalışmada, akademik ve entelektüel çevrelerce postmodern dönemle ilişkili kabul edilen değişik temaların anılan film boyunca nasıl ele alınıp yansıtıldığı üzerinde durulacaktır. Film ilk bakışta minimalist bir öykü ve izleğe sahipmiş gibi görünmesine rağmen, küresel olarak nitelenebilecek kimi olgu ve kavramlara - küreselleşme/yerellik, transkapitalizm, modernite/postmodernite, kimlik ve cinsiyet eşitsizliği tartışmaları, ataerkillik, hipercinsellik, birey/toplum dikotomisi, pornografı, ahlakilik ve aile, yabancılaşma, şiddet - işaret edip göndermede bulunmaktadır. Bu çalışmada, söz edilen olgu ve kavramlara genel olarak değinilirken, bu kavramlara temas etme şekli ve derecesiyle, Vavien’in yerelin ve taşralılığın sınırlarını aşan bir evrenselliği ne ölçüde "sunduğu” ve/veya "temsil ettiği” tartışılacaktır.Keywords : Vavien, post/modernite ve sinema, küreselleşme, hipercinsellik, sosyal cinsiyet tartışmaları, yabancılaşma, şiddeti pornografi