Müzik Verilerini Kullanan İnteraktif Duvar Tasarımı
Authors : Ayça Metin
Pages : 173-198
Doi:10.53710/jcode.969320
View : 14 | Download : 7
Publication Date : 2021-09-30
Article Type : Research
Abstract :Tarih boyunca müzik ve mimarlık disiplini birbirine öykünmüştür. Bu öykünmeler her iki sanat dalını da beslemiş ve daha ileri taşımıştır. Dijitalleşme çağında hesaplamalı tasarım yöntemlerinin gelişmesi ile bu öykünmeler yerini her iki sanat dalı arasındaki çizgiyi silikleştirerek daha homojen, disiplinler arası çalışmalara bırakmıştır. Nitekim bu çalışma da müziğin akışkan yapısının mimari bir öge olan duvar üzerinde görselleştirilebilmesi üzerinedir. Çalışma kapsamında, kullanıcının dokunması ile aktif hale gelen, kullanıcı etkileşimi anında ortamda çalan müziğin genlik verileri çekilerek bu verilerin hücresel özdevinim kural setlerinin girdisi olarak kullanılması ile kullanıcı ve müzik etkileşimli bir duvar tasarlanmıştır. Tasarlanan bu duvar eşit panellerden oluşmaktadır ve kullanıcı bu panellere dokunarak, dokunduğu hücreleri canlı duruma getirir. Canlı duruma getirilen paneller, her bir kullanıcı için özel bir renk kodu ile temsil edilir. Hücresel özdevinimin komşuluk ilişkilerinden faydalanarak, kullanıcının etkilediği tek bir panelin müzik genliğinin artışı ve azalışına doğru orantılı olarak komşu duvar panelleri üzerinde yayılmacı ve sönümlenen karakter gösterebilmesi sağlanmaktadır. Bu noktada hücresel özdevinim, ses dalgalarını temsil edecek bir aracı enstrüman olarak kullanılmıştır. Müzik ve kullanıcı etkileşimi ile sürekli bir devinim halinde görselleştirilen durumlar belirme kavramı altında incelenmiştir. Tasarım düğüm tabanlı görsel komut arayüzü Blueprint’te kodlanmış ve simülasyon Unreal Engine 4.26 içerisinde çalıştırılmıştır. Yapılan bu ön çalışma müziğin yalnızca görselleştirilmesinin ötesinde daha ileri çalışmalar için bir form bulma aracı haline gelebileceğini ummaktadır.Keywords : müzik etkileşimi, interaktif sergi, hücresel özdevinim, müzik ve mimarlık, belirme