- Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi
- Vol: 4 Issue: 7
- "Dünya Müziği" Ve "Ethno Jazz"In Oluşumu, Pazarlanma Süreci Ve İtalyan Cazi’na E...
"Dünya Müziği" Ve "Ethno Jazz"In Oluşumu, Pazarlanma Süreci Ve İtalyan Cazi’na Entegrasyonu
Authors : Dilek Yilmaz
Pages : 495-510
View : 17 | Download : 10
Publication Date : 2019-12-01
Article Type : Other
Abstract :1980’ler kültür endüstrisinin bir ürünü olarak ortaya çıkarılan "Ethno Jazz” veya "Dünya Cazı”, müzikbilimcilerin dünyadaki çeşitli müzik kültürlerini tanımlamak için sunduğu, ancak sonrasında küresel müzik pazarı aracı haline dönüşen "World Music”, yani "Dünya Müziği”’nin bir alt kolu olarak karşımıza çıkmıştır. "Ethno Jazz”, başlangıçta, kültürel temas ve alışveriş motivasyonu ekseninde karşımıza çıkarılmış, ancak sonrasında ticari bir çıkar yöntemi haline gelmiştir. Dolayısıyla 1960’lar ve sonrası tüm dünyada baskınlığını hissettirmeye başlayan post-endüstriyel üretim şekilleri, küreselleşme ve çok kültürlülük kavramlarını yaygınlaştırma hedeflerinden birisi haline gelmiştir. Bu bağlamda "Ethno Jazz”, sermaye aracı olarak kullanılması amaçlanmış müzik kültürü olarak da tanımlanabilir. Bu çalışmada "Dünya Müziği” fikrinin nasıl doğduğu ve hangi akımlarla yaygınlaşma sürecine girdiği ile ilgili açıklamalar yapılacaktır. Ayrıca bölgelere göre İtalyan Halk Müziği ile ilgili bilgiler verilecek, bu geleneksel müziğin caza olan etkileri yorumlanacak ve "sprezzatura” kavramı İtalyan cazı üzerinden açıklanacaktır. Sonrasında, İtalyan Halk Müziği’nin İtalyan Cazı’nda nasıl harmanlandığı ve "Dünya Müziği” ve "Ethno Jazz” kategorisi altında ticari olarak nasıl pazarlandığı konusuna değinilecektir. Son bölümde ise İtalyan Halk Müziği ile cazı harmanlayan İtalyan müzisyenlerinden örnekler verilecek ve eserleri hakkında analizler yapılacaktırKeywords : Ethno Jazz, Dünya Müziği, İtalyan Halk Müziği, Küreselleşme, İtalyan Cazı