ON BOREDOM IN WINTER SLEEP
Authors : Elif Gezgin, Argun Abrek Canbolat
Pages : 68-85
Doi:10.33207/trkede.597885
View : 12 | Download : 9
Publication Date : 2019-07-25
Article Type : Research
Abstract :Bu çalışmada, Nuri Bilge Ceylan’ın Kış Uykusu (2014) adlı filmini, sanatçının eserlerine genel olarak yansıyan sıkıntı temasına odaklanarak ele alıyoruz. Türkiye’de yavaş sinema türünün önemli örneklerinin yaratıcısı olan Ceylan’ın, Kış Uykusu adlı etkileyici çalışmasında sıkıntı temasını üç ana karakter üzerinden irdelediğini öne sürüyoruz: Aydın (Haluk Bilginer), Nihal (Melisa Sözen) and Necla (Demet Akbağ). Filmin bu çerçevede gerçekleştirilen detaylı bir analizi yoluyla, sıkıntı temasının sembolik ve davranışsal düzeyde nasıl ele alındığını inceliyor; aynı zamanda söz konusu ana karakterlerin sıkıntıyı nasıl deneyimlediklerini ve farklı sıkıntı türlerinden hangilerini sembolize ettiklerini tartışıyoruz. Bu çerçevede filme yansıyan sıkıntıyı ‐ ve zaman zaman sıkıntıya eşlik eden çaresizlik duygusunu‐ toplumsal değişme kavramıyla olan ilişkisi çerçevesinde analiz ediyoruz. Bu minvalde, çalışmamızda filmin ana karakterlerince deneyimlenen sıkıntı türlerini, Türkiye’nin sosyo‐kültürel arka planı çerçevesinde değerlendiriyoruz.Keywords : Nuri Bilge Ceylan, Kış Uykusu, sıkıntı, sıkıntı felsefesi, Türk sineması, Türkiye’de modernleşme, sinema sosyolojisi, yavaş sinema