- Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
- Vol: 8 Issue: 16
- OPHELIA: DELİLİĞİN DİLİ, DİLİN DELİLİĞİ
OPHELIA: DELİLİĞİN DİLİ, DİLİN DELİLİĞİ
Authors : Elif Baş
Pages : 90-107
Doi:10.33207/trkede.493527
View : 17 | Download : 19
Publication Date : 2018-07-10
Article Type : Research
Abstract :Shakespeare’in Hamlet oyununda belki de en az göze çarpan karakterlerden biri Ophelia’dır. Oyunda çok az sahnede yer alması, yer aldığı sahnelerde ise çoğu kez sessiz kalışı Ophelia’nın yıllarca göz ardı edilmesine, hatta derinlik barındırmayan bir karakter olarak değerlendirilmesine neden olmuştur. Oysa Ophelia, güç ve iktidar peşinde olanların entrikalarını anlamlandırmaya çalıştığı için pasif görünmektedir. Bu yüzden Ophelia’nın sessizliğini, aktif zihinsel ve duygusal bir süreç olarak okumak daha doğru olacaktır. Zira Ophelia’nın aklını yitirdikten sonra kullandığı çok anlamlı, isyankâr ve bir o kadar da eğlenceli dil, tam da Ophelia’nın sessiz olduğu süreçte gözlemlediği ikiyüzlülüklerin yansımasıdır. Bu dil, onun çevresinde olup bitenlerden bihaber saf bir karakter olmadığını ortaya koyar. Buradan yola çıkarak, bu çalışmada öncelikli olarak Ophelia’nın delirmeden önceki sessiz hali ve deliliğine giden süreç irdelenecektir. Böylece, Shakespeare’in deliliği fizyolojik belirtilerle ortaya koymak yerine, deliliğe özgü nasıl bir dil yarattığı incelenecek ve Ophelia karakterine dair detaylı bir analiz ortaya konulacaktır.Keywords : Ophelia, Hamlet, Shakespeare, Elizabeth tiyatrosu, Delilik