- Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Araştırmaları Dergisi
- Vol: 4 Issue: 10
- İTALYAN SİNEMASINDA ROMA’NIN FARKLI YÜZLERİ
İTALYAN SİNEMASINDA ROMA’NIN FARKLI YÜZLERİ
Authors : Burcu Balci
Pages : 15-22
View : 7 | Download : 3
Publication Date : 2014-12-01
Article Type : Other
Abstract :Geçmişten günümüze İtalyan sinemasında en çok konu alınan kent Roma’dır. Roma, tarih, kültür ve sanat alanlarında görkemli bir atmosfere ve zenginliğe sahip önemli filmsel kentlerden biridir. Bu çalışmada Paolo Sorrentino’nun yönettiği La Grande Bellezza (Muhteşem Güzellik, 2013) filminin analizi yapılmaktadır. Roma’nın mekân olarak, İtalyan sinemasında ne ifade ettiği araştırmanın konusunu oluşturmaktadır.Araştırmanın sonuçlarına göre, İtalyan sinemasında II. Dünya Savaşından sonra Roma, gerçekliğin hümanist bir tavırla ortaya konduğu, yoksulluğun belgelendiği, savaşın ve faşizmin sonuçlarının eleştirildiği natüralist bir dekordur. Öte yandan Roma 1950’lı yıllarda ise, tüketim toplumuyla birlikte coşkun ve esrik "dolce vita” mitosuyla romantize ve idealize edilen nostaljik bir sine-masal şehri olarak betimlenmektedir. Analiz edilen filmde ise Roma, İtalyan sinemasındaki arketiplerini saygı duruşlarıyla onore eden ve "muhteşem güzelliği” temsil eden şiirsel ve görsel bir senfoni olarak yeniden sunulmaktadırKeywords : Roma, İtalyan Sineması, La Grande Bellezza, Muhteşem Güzellik, Sinema