- Medeniyet Sanat Dergisi
- Vol: 7 Issue: 2
- Dokuma Sanatçısı Fırat Neziroğlu’nun Eserlerinde Yer Alan Boşluk, Işık ve Gölge Kavramlarının İncele...
Dokuma Sanatçısı Fırat Neziroğlu’nun Eserlerinde Yer Alan Boşluk, Işık ve Gölge Kavramlarının İncelenmesi
Authors : Duygu Güleş, Kenan Saatçioğlu
Pages : 308-321
Doi:10.46641/medeniyetsanat.1020362
View : 11 | Download : 9
Publication Date : 2021-12-30
Article Type : Research
Abstract :Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden literatür taraması ve sözlü görüşme ile veri toplama tekniğinden oluşmaktadır. Sözlü görüşme, dokuma sanatçısı Fırat Neziroğlu’nun evinde yüz yüze yapılmıştır. Soruların seçiminde öncelikle sanatçının yaşamı, sanat anlayışı, dokuma tekniği ve eser incelemelerine yer verilmiştir. Sorular ve cevaplar, sanatçının izni ile ses kaydı alınmış ve sanatçının yorumu yansıtılmıştır. Neziroğlu’nun seçtiği misina malzemesi ile eserlerinde oluşturduğu görsel değer, onun bir tür iletişim şekli olmuştur. Dokuma eserlerinde yer alan dolu alana karşılık misina malzemesi yeni bir alan yaratmıştır. Sanatçının yakın çevresinden seçtiği yüzleri tamamen içgüdüsel dokuduğu eserlerde malzeme seçimi, çeşitli kavramların esere yansıması ve anlatımı açısından yol gösterici olmuştur. Bu çalışmada, dokuma sanatçısı Fırat Neziroğlu’nun dokuma eserlerinde malzeme seçimiyle eserlerinde belirginleşen boşluk, ışık ve gölge kavramlarının anlatımı yapılmıştır. Çalışmanın başlangıcında Fırat Neziroğlu’nun hayatı, sanata bakış açısı ve dokuma sanatıyla ilgili bilgilere yer verilmiştir. Sonraki bölümlerde boşluk, ışık ve gölge kavramları üzerinde durularak bu kavramların sanatçının eserleri ile olan etkileşimi ele alınmıştır.Keywords : Dokuma Sanatçısı, Fırat Neziroğlu, Işık, Gölge, Boşluk