- Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi
- Vol: 5 Issue: 3
- We Playing Mobile Games Because We Bored? An Exploratory Study on University Students
We Playing Mobile Games Because We Bored? An Exploratory Study on University Students
Authors : Nazlı Deniz ÖZ, Ferhat ÜSTÜN
Pages : 636-650
Doi:10.38021/asbid.1156991
View : 17 | Download : 1
Publication Date : 2022-09-28
Article Type : Research
Abstract :Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mobil oyun oynama motivasyonları ile can sıkıntısı algıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Ayrıca mobil oyun oynamaya motive edici bir değişken olarak can sıkıntısı algısının etki değerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla Üstün ve ÖZ tarafından geliştirilen "Mobil Oyun Motivasyon Ölçeği (MGMS)" ve Iso-Aloha tarafından geliştirilen ve Kara ve diğerleri tarafından kültürel olarak uyarlanan "Boş Zaman Sıkıntısı Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmaya gönüllü olarak 552 (Nkadın=226; Nerkek=326; Xyaş=21.79±2.40) üniversite öğrencisi katılmıştır. Çalışmada SPSS 24 veri analiz programı kullanılmıştır. Regresyon analizi için gerekli varsayımlar test edilmiştir. Araştırmada, ilişkiyi belirlemek için pearson korelasyon testi, can sıkıntısı algısının mobil oyun oynamaya etkisini belirlemek için basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda mobil oyun motivasyon ölçeği ile can sıkıntısı algısı ölçeği arasında orta düzeyde pozitif ilişkiler bulunmuştur. Can sıkıntısı algısının mobil oyun oynama motivasyonu üzerindeki yordayıcı düzeyi %33'tür (R=.582; R2=.338; P<.01). Bu bulgular ışığında üniversite öğrencilerinin boş zamanlarında sıkılma algısının bir sonucu olarak mobil oyun oynama eğiliminde oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Keywords : SERBEST ZAMAN, SIKILMA, Z KUŞAĞI, REKREASYON, ÜNİVERSİTE