- Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Sayı: 32
- MİKE BARTLETT\'İN THE 47TH OYUNUNDA POST-TRUTH BİR SHAKESPEARE OKUMASI: KAZANMAK YA DA KAZANMAMAK
MİKE BARTLETT\'İN THE 47TH OYUNUNDA POST-TRUTH BİR SHAKESPEARE OKUMASI: KAZANMAK YA DA KAZANMAMAK
Authors : Mesut Günenç
Pages : 485-498
Doi:10.56597/kausbed.1315169
View : 61 | Download : 86
Publication Date : 2023-12-19
Article Type : Research
Abstract :Lee McIntyre Post-Truth (hakikati değersizleştiren) çağı, hakikati nasıl bilebileceğimizi belirlemekten ziyade -gerçekliğin varlığının sorgulanır hale geldiği- bir dönem olarak tanımladı. McIntyre, Post-Truth (2018) adlı kitabında, bu bağlamda duyguların gerçeklerden daha önemli olarak algılandığına dikkat çekmiştir. Avrupa ve dünya siyasetini, Irak Savaşı\'nı, Donald Trump\'ın seçilmesini ve Brexit\'i (\"Kontrolü Geri Al\") karakterize ettiği düşünülen post-truth söylem, hakikatin önemsizliğini ön plana çıkararak başkanların ve ulusların kaderini etkiler. Tiyatro, hakikati göstermeye çalışarak insanların işitsel ve görsel duyularının zehirlendiği bir dünyaya panzehir sunar. Bu bağlamda, bu çalışmanın arkasındaki itici güç, Mike Bartlett\'in ikinci gelecek-tarih oyunu olan The 47th\'in (2022)- Shakespeare\'in trajik karakterlerini, özellikle Richard III\'ün retoriğini ve Kral Lear\'ın kararlarını yansıtarak, Trump\'ın propaganda yoluyla gücü yeniden kazanma ve destekçilerini medya yardımıyla manipüle etme mücadelesini nasıl örneklediğini göstermektir. Bu makale, Mike Bartlett\'in hakikat sonrası retorikle ilgili Shakespeare motiflerini nasıl kullandığını göstermek için oyununa odaklanmaktadır.Keywords : Mike Bartlett, The 47th, Post-Truth, Shakespeare Okuması