- Kadın Araştırmaları Dergisi
- Issue: 12
- BİR ÖZGÜRLÜK İHTİMALİ OLARAK ABJEKSİYON: SIRÇA FANUS VE KABUK ADAM’DA KİMLİK SORUNU
BİR ÖZGÜRLÜK İHTİMALİ OLARAK ABJEKSİYON: SIRÇA FANUS VE KABUK ADAM’DA KİMLİK SORUNU
Authors : Şima Imşir
Pages : 0-0
View : 7 | Download : 4
Publication Date : 2015-07-09
Article Type : Other
Abstract :Bu çalışmada Aslı Erdoğan’ın Kabuk Adam ve Sylvia Plath’in Sırça Fanus romanlarında kimlik problemi irdelenmiş, kimlikleri yıkıma doğru evrilen ana karakterlerin abjeksiyonla ilişkisi, Julia Kristeva’nın abjeksiyon teorisi çerçevesinde tartışılmıştır. On dokuz yaşında New York’ta prestijli bir staj olanağı kazanan, aldığı eğitim ve idealleriyle toplumsal cinsiyet baskısı arasında bocalayarak geleceğini çizmeye çalışan Esther Greenwood ile kabul edildiği prestijli fizik okulları ve araştırma laboratuarlarında kendisini kıstırılmış hisseden Kabuk Adam’ın anlatıcısının öznelliklerini adım adım yıkışları takip edilmiştir. Çalışma boyunca Esther Greenwood’un yaşadığı kriz bir rol krizi olarak ele alınmış ve Kabuk Adam’ın anlatıcısının klostrofobi hissiyle karşılaştırmalı olarak tartışılarak, iki kahramanın farklı yöntemlerle abjeksiyona kaçışları izlenmiştir. İki metinde de görülen intihar, hastalık, suç ve gece gibi temalar öznenin özgürlük mücadelesi açısından çözümlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Sylvia Plath, Aslı Erdoğan, Abjeksiyon, Toplumsal Cinsiyet, Kimlik ABJECTION AS AN ESCAPE POINT: THE PROBLEMATIZATION OF IDENTITY IN THE BELL JAR AND THE SHELL MAN This paper problematizes identity in Aslı Erdoğan’s The Shell Man and Sylvia Plath’s The Bell Jar in relation to Julia Kristeva’s theory of abjection. In The Bell Jar, the destruction of "I” is followed through the stories of Esther Greenwood, a nineteen year old girl who receives a prestigious prize in New York and is trapped between her ideals as a successful woman and the gender roles prescribed by society. Similarly, the narrator of The Shell Man is a twenty year old girl who feels alienated amidst prestigious physics schools and laboratories. Within the paper, Esther Greenwood’s "role crisis” and The Shell Man’s narrator’s claustrophobia are discussed from a comparative perspective, with abjection presented as a point of escape. The themes of suicide, illness, crime and night are analysed in relation to the struggle for freedom in both texts. Keywords: Sylvia Plath, Aslı Erdoğan, Abjection, Gender, IdentityKeywords : Sylvia Plath, Aslı Erdoğan, Abjeksiyon, Toplumsal Cinsiyet, Kimlik