- İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Vol: 14 Issue: 3
- AKSANLI SİNEMADA SELF ORYANTALİST TUTUM: HÜSEYİN TABAK SİNEMASI
AKSANLI SİNEMADA SELF ORYANTALİST TUTUM: HÜSEYİN TABAK SİNEMASI
Authors : Buket AKDEMİR DİLEK, Neşe KAPLAN
Pages : 285-303
View : 8 | Download : 6
Publication Date : 2022-07-29
Article Type : Research
Abstract :Türkiye’den yurtdışına dış göç hareketinin en yoğun yaşandığı ülke Almanya’dır. Almanya’ya göç eden birinci kuşak göçmenler ilerleyen yıllarda aile birleşmesi hakkından faydalanarak ailelerini yanlarına almış ve yeni bir sosyal yapının temelini atmıştır. İkinci kuşak göçmen olarak adlandırılan ilk kuşak göç edenlerin çocukları Almanya ve Türkiye kültürleri arasında yetişmiştir. İki kültürden beslenerek yeni bir kimlik yapısı ortaya çıkarmışlardır. İkinci kuşak göçmen bireyler iki kültür arasında kalmanın yarattığı avantajları, dezavantajları vb. farklı durumları ifade edebilmek için sanatı bir araç olarak kullanmıştır. Özellikle sinema kendilerini ifade edebilmek için Türkiye kökenli ikinci kuşak birçok bireylerin tercih ettiği bir alan olmuştur. Naficy’nin aksanlı sinema kavramı içerisinde dâhil edebileceğimiz bu yönetmenlerin çekmiş olduğu filmler Almanya ve Türkiye’den izler taşımaktadır. Batı’da yani Almanya’da üretim yapan Türkiye kökenli yönetmenlerin çektiği filmlerde self oryantalist temsil ile Türkiye üzerine belirli etiketlendirmekler yapmaktadırlar. Bu çalışmada Almanya’da üretim yapan Türkiye kökenli ikinci kuşak yönetmen olan Hüseyin Tabak’ın filmlerinde self oryantalist temsil incelenmiştir. Yönetmen, Naficy’nın aksanlı sinema bileşenleri tablosunda belirtti özellikleri taşıyan uzun metrajlı filmlerinde Batı bakış açısı ile Doğu temsilini filmlerinde kullandığı ve bu şekilde self oryantalizm yaptığı tespit edilmiştir.Keywords : Self Oryantalizm, Aksanlı Sinema, Almanya, Oryantalizm, Hüseyin Tabak