- İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi
- Vol: 7 Issue: 14
- George Grozs ve Otto Dix’in Resimlerinde Anti-Sempatik ve Karşıt Yaklaşımlar
George Grozs ve Otto Dix’in Resimlerinde Anti-Sempatik ve Karşıt Yaklaşımlar
Authors : Evrim Özeskici
Pages : 111-119
View : 10 | Download : 5
Publication Date : 2021-12-28
Article Type : Other
Abstract :George Grozs ve Otto Dix savaş dönemi ressamlarıdır. Savaşı yaşan sanatçıların eserlerinde problematik temalı düşünceler yoğunluktadır. Eserlerinde toplumsal problemleri ele alan karşıt söylemler yer almaktadır. Araştırmanın amacı; George Grozs ve Otto Dix’in resimlerinde anti sempatik ve karşıt yaklaşımların neler olduğunu ortaya çıkarmaktır. Ayrıca Rudolf Schlichter ve Karl Hubbuch gibi çağdaşlarının eser analizlerine yer verilerek; George Grozs ve Otto Dix’in eserleriyle karşılaştırması yapılmıştır. Dolayısıyla aynı süreci yaşayan sanatçıların eserlerinde üslup, düşünce ve eleştiri gibi kavramların nasıl uygulandığına ilişkin tespitler yapılmıştır. Böylece ele alınan sanatçıların eser analizleri yapılmasıyla birlikte; bu kavramların bir sanatçı için neden önemli olduğuna ve altında yatan nedenlerin neler olacağına ilişkin açıklık getirileceği umulmaktadır. Aynı zamanda George Grozs ve Otto Dix’in diğer sanatçıların eserleriyle olan benzerlikleri ve farklı yanlarının ortaya çıkarılacağı düşünülmektedir. Araştırmanın problemleri şu şekildedir: George Grozs ve Otto Dix’in eserlerinde anti sempatik ve karşıt yaklaşımların öne çıkmasındaki gerekçeler nelerdir? Savaşı yaşayan toplumların sanatında ortak özellikler nelerdir? George Grozs’un eserlerinde mizah neden önemlidir? Yeni Nesnellik akımını Dışavurumculuktan ayıran özellikler nelerdir? Yeni Nesnellik; bir toplumun ve düzenin eleştirisi midir? George Grozs ve Otto Dix için nesnellik neden önemli bir kavramdır "Berlin Friedrichstrasse” ve "Der Stammtisch eserleri bir toplumun eleştirisi olarak neyi ifade etmektedir? Bu araştırmanın önemi; savaş dönemi sanatçılarının eserlerinde öne çıkan ifade, anlam ve biçim bozma gibi tekniklerin güncel sanatta ne gibi arayışlara sebep olduğunun farkına varmaktır.Keywords : George Grozs, Otto Dix, karşıt yaklaşımlar, anti sempatik.