- İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi
- Vol: 10 Issue: 1
- Checkmate of Leisure! Virtual Communities Regarding Chess
Checkmate of Leisure! Virtual Communities Regarding Chess
Authors : Gözde Yetim, Metin Argan, Selçuk Burak Haşiloğlu, Mehpare Tokay Argan
Pages : 25-40
Doi:10.34231/iuyd.424422
View : 13 | Download : 7
Publication Date : 2019-06-30
Article Type : Research
Abstract :Bu çalışmanın amacı, netnografik bir yaklaşımla satranç oyuncularının genel olarak davranış, kültür ve tutumlarını anlayabilmektir. Sanal bir toplulukta satranç oyuncuları hakkında bilgi sahibi olmak amacıyla, veri analizi ve yorumlama için netnografi yöntemi kullanıldı. Bu bağlamda, araştırmaya satranç ile ilgili internette bulunan iki forum ve iki facebook grubu dahil edilmiştir. Sanal toplulukların seçiminde, en fazla üyesi ve yorumlarının olması kriterleri dikkate alınmıştır. Dört satranç sanal topluluğunun incelenmesi neticesinde, yapılan paylaşımlar dört ana ve sekiz alt kategori altında toplanmıştır. Ana kategoriler; "Eleştirel Paradigma", "Hedonizm", "Ciddi Boş Zaman Temelli Satranç" ve "Bilgi Transferi ve Duyurum" olarak adlandırılırken, Alt kategoriler; "Turnuva ve Şampiyona", "Etkileşim", "Ödül Sistemi", "Yönetim", "Kültür-Sanat Temelli Satranç", "Etkinlikler", "Pratik ve Uygulama" ve "Boş Zaman Form Değişimi" olarak adlandırılmıştır. Sonuç olarak, ortaya çıkan her bir ana kategori ikişer alt kategorilere ayrılmaktadır. Her bir ana ve alt kategori satranç oyuncularının kültür, davranış ve tutumları hakkında genel bir bilgi vermektedir. Yapılan paylaşımlar sayesinde, bireyler satranç ile ilgili konularda birbirleri ile fikir alışverişinde bulunma fırsatı yakalamaktadır. Ayrıca, satranca katkı sağlamak, algılanan eksiklikleri paylaşmak, çeşitli konularda önerilerde bulunarak yardımlaşmaktadırlarKeywords : Satranç, Netnografi, Sanal topluluklar, Boş zaman, Pazarlama