- İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi
- Vol: 6 Issue: 1
- MAHMUT FAZIL COŞKUN’UN ANONS FİLMİNİN SİNEMASAL DRAMATUGİSİ
MAHMUT FAZIL COŞKUN’UN ANONS FİLMİNİN SİNEMASAL DRAMATUGİSİ
Authors : Ersin Aycan
Pages : 193-202
Doi:10.22252/ijca.731768
View : 13 | Download : 5
Publication Date : 2020-06-30
Article Type : Review
Abstract :Türk siyasi tarihinde önemli ve derin izler bırakan darbeler Tük sinemasında konu bakımından pek çok filmde işlenmiştir. Bu filmlerin genel olarak darbeye uğrayan insanlarda açılan yararları anlattığı görülmüş, Anons’un ise darbecilerin gözünden çekilen bir film olduğu görülerek çalışılmaya değer bulunmuştur. Bu çalışma, Çekildiği 2017 tarihinden bu yana gerek ulusal gerek uluslararası bazda ödüller almış ve film otoriteleri tarafından çokça eleştirilmiş bir film olan Anons’un dramaturgi analizinin yapılması için oluşturulmuştur. Çalışmada, sinema dramaturgisi tekniklerine uygun olarak filmin senaryo ögelerinin analizinde gerek ana olaylar gerekse çatkıyı oluşturan yan olaylar incelenmeye çalışılmıştır. Konu olarak aynı düzlemi paylaşan diğer filmler hakkında bilgiler verilmiş, Anons’un bu filmler arasındaki yeri ve benzerlerine göre farklı yönleri saptanmaya çalışılmıştır. Türk sinemasında kara mizah şeklinde kendinden sonra gelecekleri etkileyeceği düşünülen Anons filmi, yönetmeni ve aynı zamanda ortak senaristi olan Mahmut Fazıl Coşkun’un sanat hayatında da önemli izleri bıraktığı söylenebilir.Keywords : anons, mahmut fazıl coşkun, kara mizah, sinema