- İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi
- Vol: 3 Issue: 2
- Kanun Sazı Öğretiminde Kullanılan Belli Başlı Çalış Teknikleri
Kanun Sazı Öğretiminde Kullanılan Belli Başlı Çalış Teknikleri
Authors : Yılmaz Kahyaoğlu
Pages : 82-96
Doi:10.22252/ijca.370903
View : 10 | Download : 7
Publication Date : 2017-12-25
Article Type : Review
Abstract :Bu çalışmada Türk müziğinin önemli sazlarından biri olan kanun sazının çalış teknikleri, Betimsel bir modelle ve tarama yöntemiyle yürütülerek araştırılmıştır. Kanun sazının öğretiminde, üstün bir kanun icrası için gerekli olan belli başlı çalış teknikleri mevcuttur. Bu çalış tekniklerinin bazıları, tüm enstrümanların öğretiminde kullanılan evrensel çalış teknikleri olduğu gibi, bazıları da sadece genelde mızraplı çalgılara, bu çalışmanın özelinde de ‘Kanun Sazı’na özgü çeşitli çalış tekniklerini ifade etmektedir. Hem alanın literatüründen, hem de alanda faaliyet gösteren Kanun sazı öğretim elemanları ve Kanun sanatçılarının üzerinde hemfikir oldukları temel çalış teknikleri olarak; Elleri Aynı Anda Seri Kullanma Tekniği, Parmakla Ve Bilekten Tremolo Tekniği, Normal ve ters mızrap tekniği, Oktavlı İcra Tekniği, Arpej Tekniği, Akor Tekniği, Glissando Tekniği, Pizzicato (Kesik Kesik Çalma) Tekniği, Tenuto (Sesi Tutmak) Tekniği, Çarpmalı İcra Tekniği, Kromatik Tekniği, Mandal Titretme ve Oynatma (Vibrato) Teknikleri, Fiske Tekniği, Tril (Titretim) Tekniği, Staccato Tekniği, Çift Ses Tekniği (Çift sesli üçlüler) gösterilebilir.Keywords : Müzik, Türk Müziği, Çalma teknikleri