- Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Sayı: 34
- Covid 19 Pandemisinin Dijital Oyun Bağımlılığındaki Rolü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Nitel Bir A...
Covid 19 Pandemisinin Dijital Oyun Bağımlılığındaki Rolü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Nitel Bir Araştırma
Authors : Mehmet Erdoğan, Raci Taşcioğlu
Pages : 635-653
Doi:10.54600/igdirsosbilder.1315779
View : 128 | Download : 134
Publication Date : 2023-10-27
Article Type : Research
Abstract :Günümüzde hızlı gelişim gösteren bilişim teknolojileri günlük hayatın tüm alanlarında önemli değişikliklere neden olabilmektedir. Özellikle de oyun ve eğlence aracı olarak günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası halini almıştır. Her yaşta kullanıcısı olan dijital oyunlara özellikle genç bireyler daha yoğun ilgi göstermekte ve dijital oyunlara ayırdıkları süre giderek artmaktadır. Bu oyunların aşırı kullanılmasıyla birçok olumsuzluk ortaya çıkmaktadır. Bu olumsuzluklardan biri de dijital oyun bağımlılığıdır. Dijital oyun bağımlılığının konu edinildiği bu çalışmada, covid-19 pandemi sürecinin üniversite öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığındaki rolünün ortaya konulması amaçlanmaktadır. Daha bağımsız yaşam standartlarına sahip olduğu düşünülen üniversite öğrencilerinin akıllı telefon, tablet, bilgisayar gibi çeşitli oyun oynama araçları ve internete kolay erişim gibi nedenlerle dijital oyun platformlarında daha fazla zaman geçirdikleri düşünülebilir. Bu bağlamda bu çalışma, bir toplumun aydınlık geleceği olarak görülen üniversite öğrencileri özelinde covid-19 pandemi sürecinin dijital oyun bağımlılığındaki rolünü belirlemesi açısından önemlidir. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada, derinlemesine mülakat tekniği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesinde öğrenim gören öğrenci evreninden olasılıksız örnekleme yöntemlerinden amaçlı örnekleme yoluyla belirlenen 10 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Bu görüşmelerde toplanan derinlikli veri analiz edilip, öne çıkan önemli bulgular yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, covid-19 pandemi sürecinde dijital oyun oynamada bağımlılık yapıcı seviyede sürelerinin arttığı tespit edilmiştir.Keywords : Covid-19, Pandemi, Dijital Oyun, Bağımlılık, Üniversite Öğrencileri