- Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
- ICOMEP Special Issue
- HYPERCASUAL OYUNLARI SADECE GENÇLER Mİ OYNAR? OYUNCULARIN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLE...
HYPERCASUAL OYUNLARI SADECE GENÇLER Mİ OYNAR? OYUNCULARIN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Authors : Cihan Yavuz Taş, Nur Billur Taş
Pages : 22-35
Doi:10.54600/igdirsosbilder.991820
View : 6 | Download : 2
Publication Date : 2021-12-20
Article Type : Research
Abstract :Teknolojinin gelişmesi ve bilgisayar teknolojilerinin hayatın her kademesine dahil olması ile birlikte video oyunlar da hayatın ve sosyalleşmenin bir parçası haline gelmiştir. Sofistike strateji oyunlarından basit telefon uygulaması oyunlara kadar çok geniş bir spektrumda olan video oyunlarının kullanıcıları da sanıldığı gibi teknoloji içine dünyaya gözlerini açan Z kuşağı değildir. Günümüzde okul öncesi çocuklardan gençlere, orta yaştan ileri yaş grubuna kadar birçok birey video oyunları ile zaman geçirme, sosyalleşme ve kendini geliştirme çabası içindedir. Değişen sosyal hayat koşulları, teknolojinin bir araya gelmeden de iletişimi mümkün kılması gibi nedenlerle, bireyler sosyalleşmede daha fazla bilgisayar teknolojilerini kullanırken, video oyunları da yıllar içinde giderek daha fazla rağbet görmeye başlamıştır. Gelişmiş konsollar yanında telefon uygulamaları üzerinden kolaylıkla indirilebilen basit mobil oyunlar dünyanın her yanında giderek daha fazla kullanıcıya hitap etmektedir. Bu çalışmada basit (hypercasual) oyunları oynayan bireylerin demografik özellikleri, farklı kaynaklardan elde edilen veriler üzerinden analiz edilecektir. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, bu oyunlar çocuk ve gençlerden çok orta ve ileri yaş grubu kullanıcılar tarafından oynanmaktadır. Bu çerçevede bu çalışma, hypercasual oyunların tarihçesi, küresel ölçekte ve yerelde kullanım düzeyleri, kullanıcıların demografik özellikleri analiz edilerek değerlendirilecektir. Elde edilen bulgular, bu sektörde teknoloji geliştirme çalışmaları yapan bilim insanları ve piyasa oyuncularının hizmetine sunulacak ve çalışmanın son bölümünde kullanıcı profillerinin geliştirilmesine yönelik politika önerileri de yer verilecektir.Keywords : Game Design, Demografik inceleme, hypercasual, oyun tasarım