- Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi
- Vol: 27 Issue: 46
- Afrika Sanatının Koruyucu İşlevi Ekseninde Nick Cave’in Sanat Pratiği
Afrika Sanatının Koruyucu İşlevi Ekseninde Nick Cave’in Sanat Pratiği
Authors : Mine Değirmenci Aydin
Pages : 294-301
Doi:10.32547/ataunigsed.858371
View : 6 | Download : 3
Publication Date : 2021-03-30
Article Type : Review
Abstract :Bu araştırmada, genellikle heykel, dans ve performans sanatı üzerine üretimler yapan Nick Cave’in "soundsuit” olarak adlandırdığı ses giysilerinin, koruyuculuk işlevi noktasında, Afrika heykeliyle olan analojik ilişkisinin incelemesi amaçlanmıştır. Nick Cave’in, ilki 1992 olmak üzere 2020 li yıllara gelinen süreçte sanatsal üretimlerinde 500’den fazla soundsuit yaptığı görülmüştür. Giyilebilen bu tam vücut heykeller kişinin cinsiyetini, ırkını, kimliğini gizleyerek koruma işlevi görürler. Soundsuitler, danteller, boncuklar, kumaşlar, tüyler, ağaç dalları ve bitpazarından alınma günlük nesnelerle kaplanmış yüzeyleriyle, Afrika danslarında kullanılan kostümlerle benzerlik gösterir. Ayrıca Afrika halklarının korunmayla ilgili içgüdüsel ilişkisi üzerine yaptığı heykellerin Nick Cave’in üretimleriyle anlamsal yakınlığı olduğunu söylemek mümkün görünmektedir. Çalışmada Afrika heykeli ve Nick Cave’in sanat pratiği üzerine alan yazını incelendiğinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntemle elde edilen verilerin içerik analizi yapılmıştır. Araştırmada sanatçıya ait sanatsal uygulamaların koruyucu bir özellik taşıması Afrika heykeliyle olan ilişkisi noktasında incelenmiştir. Sanat pratiğinde koruyucu işlev vurgusu sanatçının verdiği röportajlarda ve yazılı kaynaklarda görülmüştür.Keywords : Nick Cave, Ses Giysi, Koruyucu Heykel, Afrika Sanatı