- Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi
- Vol: 26 Issue: 45
- A Recurring Theme: ‘Photographic Design’ at The Beginning of The Second Decade of Twenty-First Centu...
A Recurring Theme: ‘Photographic Design’ at The Beginning of The Second Decade of Twenty-First Century
Authors : Cagri Baris Kasap
Pages : 662-673
Doi:10.32547/ataunigsed.776670
View : 8 | Download : 4
Publication Date : 2020-10-22
Article Type : Review
Abstract :Walter Benjamin’in yeniden üretilebilirlik çağındaki sanat eserleri üzerine yazdığı makale, beşeri bilimler çalışmalarında en çok alıntı yapılan denemelerden birisidir. Bu makale de, Benjamin’in yirminci yüzyılda aura’nın çürümesi yolunda ileri sürdüğü iddia, başka bir öncü olan Laszlo Moholy-Nagy’nin erken dönem fotografik montaj çalışmaları aracılığıyla kurtarılabileceği iddia edilecek ve ‘fotografik tasarım’ adlı kavramsal bir çerçeve tasvir edilecektir. Bu iddia akılda tutularak, bu makale aynı zamanda yirminci yüzyıl sanat eserlerindeki aura kaybını neoliberal politikanın mevcut durumu ve tasarımla olan ilişkisiyle ilişkilendirmekte ve böylece güncel post-endüstriyel teorisyenlerin çalışmalarıyla da bağlantı kurmaktadır.Keywords : Walter Benjamin, Laszlo moholy-Nagy, Paul Virilio, Neoliberalizm, Politik Tasarım, Fotoğrafik Tasarım