- Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Vol: 18 IDEA Special Issue
- Neo-Victorian Materialisms in John Fowles’s The Collector
Neo-Victorian Materialisms in John Fowles’s The Collector
Authors : Emine Akkülah Doğan
Pages : 130-138
Doi:10.21547/jss.597690
View : 10 | Download : 4
Publication Date : 2019-12-31
Article Type : Research
Abstract :John Fowles’un (1926-2005) Fransız Teğmenin Kadını (1969) adlı romanı neo-Viktorya dönemi romanı olarak sıkça çalışılıyorken, ilk romanı olan Koleksiyoncu (1963) neo-Viktorya dönemi çalışmaları alanında genellikle göz ardı edilmiştir. Bunun nedeni Koleksiyoncu romanının bir Viktorya dönemi romanının yeniden yazımı olmaması ve de 19. yüzyılda geçmemesidir. Buna rağmen, romanın eleştirel bir gözle okunması Fowles’un bu romanda Viktorya dönemi materyalist takıntılarını gözle görünür bir biçimde ortaya koyduğunu göstermiştir. Diğer bir deyişle, romanın çağdaş ortamına ve feminist bir kurgu olarak eleştirilmesine rağmen, ana karakter, Clegg’in maddi nesnelere takıntısı Viktorya dönemi kültürel nesne bağımlılığını, kelebekleri ve kadınları toplamasına yol açacak şekilde, yansıtıyor. Bu iki koleksiyon arasında bir analoji çizerek, eleştirmenler çoğunlukla Fowles’un bu romanda cinsiyet meselelerini tartıştığını öne sürüyor. Farklı bir perspektiften bakmak gerekirse, bu çalışmada, Fowles’un aslında hem ölü kelebek koleksiyonuna hem de kadın bedeninin maddi nesne olarak metalaştırılmasına ilişkin maddi nesnelere olan takıntıları ele aldığı savunulacaktır. Bu noktadan yola çıkarak, bu çalışmanın amacı, Koleksiyoncu romanını, Viktorya dönemindeki materyal kültüre ve bunun yirminci yüzyıldaki travmatik etkilerine bakarak bir neo-Viktorya dönemi romanı olarak incelemektir.Keywords : Neo-Viktorya Dönemi Çalışmaları, John Fowles, Koleksiyoncu, Viktorya Dönemi Materyalist Yaklaşımı