- Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Vol: 18 IDEA Special Issue
- Fin-de-Siècle and Motion Sickness in Florence Marryat’s The Blood of the Vampire
Fin-de-Siècle and Motion Sickness in Florence Marryat’s The Blood of the Vampire
Authors : Ayşe Naz Bulamur Baypinar
Pages : 60-70
Doi:10.21547/jss.593965
View : 7 | Download : 4
Publication Date : 2019-12-31
Article Type : Research
Abstract :Florence Marryat’ın The Blood of the Vampire (1897) romanında on dokuz yaşındaki Harriet Brandt, vampir ve insan, İngiliz ve Jamaikalı, seven ve öldüren ve gizemli cinsel kimliğiyle on dokuzuncu yüzyıl sonu Avrupa’sındaki kültürel değişim ve türbülansı temsil etmektedir. Belçika’nın sahilinde Hotel Lion d’Or’da konaklayan zengin Avrupalılar Harriet’ın ataerkil düzeni, bilimin üstünlüğünü ve ırkçı söylemleri altüst eden çok kültürlü kimliği karşısında adeta hastalanır. Harriet’ın oteli kirlettiğine inandıkları melez kanı, doğa üstü güçleri ve cinsel özgürlüğü karşısında başları döner ve mideleri bulanır. Sevdiklerinin hayat enerjisini istemsiz bir şekilde içine çekmesi yüzünden otelde sevip okşadığı bir bebek ve kocası Anthony yavaş yavaş hastalanır ve ölür. Harriet’ın yakınları, on dokuzuncu yüzyıl sonunda tür, ırk ve cinsiyet kategorilerini sarsan çalkantıya uyum sağlayamadıkları için ölür. Kontrol edemediği ruhani güçleri yüzünden balayında kocasını öldürdükten sonra intihar eder çünkü tabuları kıran, değişken ve arada derede kimliğini kendi de kabul edememiştir. Bu makale, romanda hastalığın yüzyıl sonunun baş döndürücü etkisini vurgulayan bir metafor olduğunu ve Victoria İngiltere’sinin değişen sosyal ve politik atmosferine ayak uyduramayanları öldürdüğünü savunur.Keywords : Florence Marryat, The Blood of the Vampire, hastalık, kimlik, yüzyıl sonu