- e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
- Vol: 13 Issue: 4
- Trends in Research on the Use of Digital Games in Education / Eğitimde Dijital Oyun Kullanımına Yöne...
Trends in Research on the Use of Digital Games in Education / Eğitimde Dijital Oyun Kullanımına Yönelik Araştırma Eğilimleri
Authors : Erkan Yeşiltaş, Saliha Cevher
Pages : 39-56
Doi:10.19160/e-ijer.1107500
View : 7 | Download : 3
Publication Date : 2022-08-31
Article Type : Research
Abstract :Bu araştırmanın amacı eğitimde dijital oyun kullanımına yönelik araştırmaları bibliyometrik analiz yöntemi ile incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden betimsel tarama modeli tercih edilmiştir. Veri toplama aşamasında Web of Science (WoS) indekslerinde yer alan akademik çalışmalara ulaşılmıştır. Veri tabanında "digital game” anahtar kelimesi kullanılarak arama yapılmıştır. Arama kriteri olarak "doküman başlığı, özet, anahtar kelime” seçilmiştir. Araştırmaya 2005-2021 yılları arasındaki "Eğitim/Eğitim Araştırmaları” ve "Eğitim Bilim Disiplinleri” kategorilerinde yer alan 760 akademik çalışma dahil edilmiştir. Verilerin analizinde bibliyometrik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada eğitimde dijital oyunların kullanımı ile ilgili olarak en fazla yayın yapılan yılların 2017 ve 2018 olduğu, en sık yayın yapılan dillerin başında İngilizce ve Portekizcenin geldiği, yayımlanan akademik çalışmaların büyük bir kısmını makalelerin oluşturduğu, yayın yapan yazarların çalıştığı ya da desteklendiği kurumların başında Ulusal Tayvan Bilim Teknoloji Üniversitesi’nin, Türk üniversitelerinden ise Anadolu Üniversitesi’nin geldiği, ilgili konuda en çok yayın yapılan ülkelerin başında Tayvan ve ABD’nin olduğu, 2008 yılı sonrasında ise konuya ilişkin yayınlara yapılan atıf sayısının arttığı, dijital oyun kullanımı ile ilgili yapılan bilimsel yayınlarda en çok dijital oyun tabanlı öğrenme, oyun tabanlı öğrenme, dijital oyunlar vb. anahtar kelimelerinin kullanıldığı bulgularına ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda eğitimde dijital oyun kullanımına alanında birçok bileşene yönelik genel bir tablo ortaya koyulmuştur. Çalışmanın bulgularına dayalı olarak gelecekteki çalışmalara referans olabileceği düşünülmektedir.Keywords : Eğitim, Dijital oyun, Bibliyometrik analiz, Web of science